افغانستانجهان

کرزی: گفته‌های نخست وزیر پاکستان دور از واقعیت است

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور در واکنش به گفته‌های اخیر شهباز شریف نخست وزیر پاکستان می‌گوید که گفته‌های وی درباره فعالیت گروه‌های تروریسیتی در کابل نادرست است، «این گروه‌ها در أفغانستان فعالیت ندارند.»

 

آقای کرزی می‌افزاید: «رویدادهای سال‌های دراز ثابت کرده‌اند که واقعیت مسئله کاملا وارونه است.»

او در یک رشته توییت نوشته است که این به این معنا است که افغانستان قربانی هراس افگنی است و لانه‌های گروه‌های هراس افگنی (تروریستی) از ده‌ها سال به این سو در پاکستان هستند و مستقیما زیر حمایت حکومت پاکستان از همان جا در برابر افغانستان استفاده می‌شوند.

آقای کرزی به نخست وزیر پاکستان توصیه کرد که از تبلیغات نادرست درباره افغانستان دست بردارد و مانند یک همسایه خوب برای ایجاد روابط حسنه و دوامدار میان هر دو کشور تلاش کند.

این در حالی است که شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، روز جمعه در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که کشورش از فعالیت گروه‌های هراس افگنی در افغانستان مانند داعش، تحریک طالبان پاکستان، القاعده و دیگران نگران است.

او از جامعه جهانی خواست تا در برابر این گروه‌ها اقدام کند، اما تاکید کرد که با رژیم کنونی در افغانستان نباید روابط قطع شود چرا که این بیشتر به ضرر مردم أفغانستان خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا