شکایت برخی باشندگان بدخشان از نبود آب آشامیدنی صحی در این ولایت

شماری از باشندگان بدخشان می‌گویند که از یک ماه به این‌سو به آب صحی آشامیدنی دسترسی ندارند. به گفته آنان ، برای رفع مشکلات بی آبی مانند سال‌های قبل از آب دریای کوکچه استفاده می‌کنند.

عبدالبصیر وثیق باشنده بدخشان می‌گوید که به دلیل نبود آب آشامیدنی در شهر فیض آباد، مردم مجبورند که از کیلومترها دور از خانه‌های‌شان از دریای کوکچه آب بیاورند.

او گفت که صحی نبودن آب دریای کوکچه سبب افزایش بیماری‌های فصلی در میان کودکان و کهن‌سالان شده است.

مسئولان در بدخشان می‌گویند که به دلیل مشکلات فنی مردم به قلت آب آشامیدنی مواجه شده‌اند. به گفته آنان این مشکل تا یک هفته دیگر مرفوع خواهد شد.

محمد ظاهر استانکزی آمر آبیاری بدخشان در این باره به رادیو آزادی می گوید: “حدود یک ماه بیشتر می‌شود که یک پایه جنراتور ما عوارض تخنیکی کرده است. امکان جور کردن آن در شهر فیض آباد نیست و برای ترمیم به مزار شریف فرستادیم. جنراتور ترمیم شده ان‌شاالله در همین روزهای نزدیک مشکل بی آبی حل خواهد شد.”

در حدود شش سال قبل مسئولان محلی در بدخشان با استفاده از آب‌های چشمه‌ها و چاه‌ها به خانه‌های مسکونی در شهر فیض آباد نل کشیده بودند.

مردم هم یک لیتر آب را در بدل ۲۵ افغانی مصرف می‌کنند.

اما باشندگان مرکز بدخشان از یک ماه به این‌سو به آب صحی دسترسی ندارند.

نبود آب و برق سبب شد که هفته گذشته شماری زیادی از باشندگان شهر فیض آباد، مرکز بدخشان دست به اعتراض بزنند، اعتراضی که به خشونت گرایید و در آن پنج معترض کشته و چهل تن دیگر زخمی شدند.

اعتراض‌ها بر سر نبود آب و برق هنوز هم ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا