افغانستانجهان

خبرنگار و تصویربردار تلویزیون طلوع در کابل مورد ضرب و شتم قرار گرفت

اتحادیه صنفی خبرنگاران افغانستان طالبان را به استبداد و سانسور رسانه‌ها متهم کرد

معاون کمیسیون فرهنگی طالبان درباره ضرب و شتم یک خبرنگار در کابل تاکید کرد که هرگونه برخورد نامناسب با خبرنگاران پیگیری و رسیدگی می‌شود.

«احمدالله وثیق» معاون کمیسیون فرهنگی طالبان اظهار داشت که موضوع برخورد نامناسب با خبرنگاران جدی گرفته می‌شود و با فرماندهی کابل درمیان گذاشته شده است.

وی افزود که بررسی‌ها ادامه دارد و فرماندهی کابل اطمینان داده است که به هرگونه مشکل برای خبرنگاران رسیدگی خواهد شد.

روز گذشته یک خبرنگار و تصویربردار تلویزیون طلوع در کابل مورد ضرب و شتم قرار گرفت و امکانات خبرنگاری آنها نیز ضبط شد.

با این حال، خبرنگاران نسبت به اوضاع این قشر از جامعه نگران هستند و خواستار رسیدگی به پرونده‌های خشونت علیه این گروه شده‌اند.

«حزب‌الله روحانی» از خبرنگاران افغان به طلوع گفته است که این موضوع خبرنگاران افغانستان را نگران کرده است و از امارات اسلامی درخواست می‌کنیم که به مشکلات رسیدگی کند.

اوایل هفته جاری، «ذبیح‌الله مجاهد» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برای اطمینان بیشتر رسانه‌ها در کابل، یک کمیته سه‌نفری ایجاد شده است.

اتحادیه صنفی خبرنگاران افغانستان طالبان را به استبداد و سانسور رسانه‌ها متهم کرد

وی اظهارداشت که این کمیسیون متشکل از یک عضو باصلاحیت از کمیسیون فرهنگی، یک عضو فدراسیون نهادهای خبرنگاران و رسانه‌ها و یک عضو فرماندهی پلیس ولایت کابل است.

مجاهد ادامه داد که این کمیسیون به مشکلات رسانه‌ها در شهر کابل رسیدگی خواهد کرد.

ذبیح‌الله مجاهد پیش از این نیز گفته بود: به همه رسانه‌ها و خبرنگاران اطمینان کلی می‌دهیم که کسی تحت پیگرد نیست و هیچ کسی هم حق جست‌وجوی خانه به خانه را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا