افغانستان

تشدید حملات در شمال افغانستان؛ ولسوالی «نهرین» بغلان در آستانه سقوط است

مقامات محلی در ولایت «بغلان» از احتمال سقوط شهرستان «نهرین» در پی تشدید حملات طالبان خبر می‌دهند و خواستار اقدام فوری دولت شدند.

به گزارش خبرگزاری کوکچه، مقامات در ولایت «بغلان» اعلام کردند که پس از سقوط شهرستان «برکه» در این ولایت، اکنون طالبان با تجمع در اطراف شهرستان «نهرین»، هر چند وقت یکبار حملاتی را برای سقوط این شهرستان انجام می‌دهد.

«حاجی محمد» فرماندار شهرستان «نهرین» اظهار داشت که حملات طالبان برای سقوط این شهرستان به طور مداوم ادامه دارد و طالبان حتی از خانه‌های مردم به عنوان سنگر استفاده می‌کند.

وی به «هشت صبح» گفت که طالبان با سقوط شهرستان نهرین قصد تصرف شهرستان‌های دیگر از جمله «خوست» و «فرنگ» و «گذرگاه نور» را دارد.

فرماندار نهرین در ادامه نیز از دولت خواست تا یک عملیات تصفیه‌ای سراسری را در این شهرستان برای خروج از محاصره طالبان راه‌اندازی کند.

حملات طالبان در بغلان تشدید شده است، هفته گذشته نیز حمله این گروه به قرارگاه نیروهای امنیتی در شهرستان «گذرگاه نور» 15 کشته و هشت زخمی برجا گذاشت.

«محبوب‌الله غفاری» عضو شورای ولایتی «بغلان» نیز چندی قبل اعلام کرد که طالبان شهرستان «شهر کهنه» ولایت بغلان را بدون درگیری به تصرف خود در آورده است و در این رویداد حدود 120 نیروی امنیتی نیز اسیر شدند.

این پیشروی طالبان در حالی صورت می‌گیرد که دولت افغانستان تاکنون واکنشی نسبت به سقوط‌های پیاپی نشان نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا