افغانستاناقتصادجهان

حمایت مالی اضافی ۴.۵ میلیارد دلاری از بانک جهانی به اوکراین

بانک جهانی اعلام کرد که ۴.۵ میلیارد دلار دیگر به اوکراین کمک مالی خواهد کرد. بسته مالی شامل کمک هزینه ای است که توسط ایالات متحده ارائه می شود.

بانک جهانی اعلام کرده است که ۴.۵ میلیارد دلار دیگر به اوکراین کمک مالی خواهد کرد.

در بیانیه مکتوب این بانک خاطرنشان شده است که بسته تامین مالی شامل کمک مالی ۴.۵ میلیارد دلاری توسط ایالات متحده آمریکا است.

در این بیانیه آمده است که تامین مالی اضافی ۴.۵ میلیارد دلاری تحت “پروژه هزینه های عمومی برای تاب آوری ظرفیت اداری در اوکراین” برای کمک به دولت اوکراین برای رفع نیازهای فوری ناشی از جنگ جاری ارائه می شود.

تامین مالی اضافی به حفظ ظرفیت اداری و ارائه خدمات دولت برای انجام وظایف اساسی خود در سطوح ملی و منطقه ای کمک می کند و به دولت اوکراین در کاهش اثرات اجتماعی و اقتصادی جنگ و برآورده کردن مسائل اجتماعی کمک می کند. پرداخت ها، مراقبت های بهداشتی و مستمری های لازم برای رفاه شهروندان کشور بیان شده است.

دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی تاکید کرد که اوکراین به خدمات دولتی از جمله بهداشت، آموزش و حمایت اجتماعی برای جلوگیری از وخامت بیشتر شرایط زندگی و فقر نیاز دارد.

ما از ایالات متحده و شرکای خود برای حمایت مستمر آنها از طریق مکانیسم‌های حمایت سریع و کمک‌های سخاوتمندانه آنها که به شدت از مردم اوکراین حمایت خواهد کرد، سپاسگزاریم.» ارزیابی خود را انجام داد.

بانک جهانی در ماه ژوئن اعلام کرد که ۱.۴۹ میلیارد دلار کمک مالی اضافی برای اوکراین تصویب کرده است.

تا به امروز، این بانک حدود ۱۳ میلیارد دلار کمک مالی اضطراری را برای حمایت از تداوم خدمات ضروری دولتی و کمک به کاهش اثرات انسانی و اقتصادی جنگ بسیج کرده است.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا