اقتصادجهان

پیام افزایش نرخ بهره توسط پاول، رئیس فدرال رزرو

پاول ۷۵، رئیس فدرال رزرو پس از تصمیمش برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره، با دوربین‌ها روبرو شد. پاول گفت: «به نظر می رسد در جلسه بعدی ما ۵۰ یا ۷۵ واحد افزایش داشته باشیم.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) اظهار داشت که این بانک ممکن است در نشست جولای خود در برابر تورم بالا، نرخ بهره را ۵۰ یا ۷۵ واحد افزایش دهد.

پاول پس از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره خود را ۷۵ واحد پایه افزایش داد، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

پاول با بیان اینکه آنها از دشواری تورم بالا آگاه هستند، گفت: ما تاکید زیادی بر کاهش تورم داریم و به سرعت در حال انجام آن هستیم.

پاول با تاکید بر اینکه آنها عزم خود را برای بازگرداندن ثبات قیمت ها دارند، خاطرنشان کرد که اقتصاد ایالات متحده در دو سال و نیم گذشته مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته و ثابت کرده است که انعطاف پذیر است.

“برآورد کمیته ادامه افزایش در این نرخ مناسب خواهد بود”

پاول با اشاره به اینکه بازار کار بسیار فشرده است و تورم بسیار بالاست، گفت که کاهش تورم برای تداوم بازار کار قوی که به نفع همه باشد، مهم است.

پاول گفت: «کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) نرخ سیاست را ۷۵ واحد پایه افزایش داد و تخمین می‌زند که افزایش مداوم این نرخ مناسب خواهد بود. او گفت.

پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که روند کاهش قابل توجه اندازه ترازنامه بانک ادامه دارد.

“سخت کردن شرایط مالی باید ادامه یابد تا رشد کند شود”

پاول با یادآوری اینکه فعالیت های اقتصادی عمومی در سه ماهه اول کاهش یافته است، گفت که آخرین شاخص ها نشان می دهد که رشد تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) در این سه ماهه شتاب گرفته و مخارج مصرفی همچنان قوی است.

پاول گفت: انقباض در شرایط مالی که در ماه‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم باید به کاهش رشد ادامه دهد و به تعادل بهتر تقاضا با عرضه کمک کند. گفت.

پاول با بیان اینکه تورم همچنان بالاتر از هدف بلندمدت ۲ درصد باقی می ماند، گفت که تقاضای کل قوی است، محدودیت های عرضه بزرگتر است و بیشتر از حد انتظار دوام می آورد و فشار قیمت ها به طیف وسیعی از کالاها و خدمات سرایت می کند.

“تورم دوباره غافلگیر کننده است”

پاول اظهار داشت که افزایش قیمت نفت و سایر کالاها ناشی از حمله روسیه به اوکراین باعث افزایش قیمت بنزین و مواد غذایی و ایجاد فشار صعودی اضافی بر تورم شد.

پاول با اشاره به اینکه اقدامات قرنطینه ای اتخاذ شده در برابر اپیدمی کووید-۱۹ در چین نیز احتمالاً اختلالات زنجیره تامین را تشدید می کند، خاطرنشان کرد که آنها در برابر خطرات ناشی از تورم بالا بسیار محتاط هستند و برای بازگرداندن تورم به هدف ۲ درصد اهمیت زیادی قائل هستند. .

پاول اظهار داشت که تورم از جلسه ماه مه بانک به سمت بالا شگفت‌انگیز بوده است و تصمیم بر این شد که افزایش بیشتر نرخ بهره در راستای این تحول ضروری باشد.

“ما تخمین می زنیم که افزایش مستمر بهره مناسب خواهد بود”

پاول، رئیس فدرال رزرو گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم که ادامه افزایش نرخ بهره مناسب باشد و سرعت آن همچنان به داده‌های دریافتی و چشم‌انداز در حال تحول اقتصاد بستگی دارد.» او گفت.

پاول با بیان اینکه افزایش ۷۵ واحدی در نرخ بهره به طور غیرمعمولی زیاد بود و او انتظار نداشت که تحرکات به این اندازه گسترده باشد، گفت: “به نظر می رسد در نشست بعدی ما افزایش ۵۰ یا ۷۵ واحدی وجود داشته باشد.” .

پاول با بیان اینکه آنها به بیان افکار خود تا حد امکان شفاف ادامه خواهند داد، گفت: “ما سعی خواهیم کرد از افزودن عدم اطمینان به زمان فوق العاده دشوار و نامطمئن در حال حاضر خودداری کنیم.”

پاول با بیان اینکه انتظار دارند شاهد پیشرفت در تورم باشند، تاکید کرد که تا زمانی که شواهد قانع کننده ای مبنی بر کاهش تورم مشاهده نکنند، اعلام پیروزی نخواهند کرد.

پاول با بیان اینکه هدف آنها قوی نگه داشتن بازار کار و کاهش تورم است، خاطرنشان کرد که آنها سعی در ایجاد رکود ندارند.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا