جهان

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به جزیره ایتالیایی پر از مهاجران می رود

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، از جزیره لامپدوزا ایتالیا که در روزهای اخیر بسیاری از مهاجران با قایق به آنجا رسیده اند، بازدید خواهند کرد.

از ابتدای هفته تاکنون بیش از 7 هزار مهاجر غیرقانونی وارد جزیره لامپدوزا ایتالیا شده اند که در مسیر مهاجرت غیرقانونی در دریای مدیترانه مرکزی از آفریقا به اروپا قرار دارد و وضعیت بحرانی این جزیره به یکی از اولویت های دستور کار این جزیره تبدیل شده است. ایتالیا و اروپا.

در پیام ویدئویی که شب گذشته جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در پلتفرم “X” به اشتراک گذاشت، اتحادیه اروپا به دعوت فون در لاین برای رفتن با هم به لامپدوزا پاسخ داد.

اریک مامر، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه خود در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که فون در لاین فردا به همراه ملونی نخست وزیر ایتالیا به لامپدوزا خواهد رفت.

Resim

– مهاجران غیرقانونی همچنان به جزیره می رسند

بر اساس اخبار آژانس آنسا ایتالیا، امروز در کمتر از دو ساعت 10 قایق مهاجر دیگر در این جزیره پهلو گرفتند و در مجموع 502 مهاجر غیرقانونی دیگر وارد این جزیره شدند. در میان ورودی ها اتباع کامرون، بورکینافاسو، مالی، گینه، نیجریه و سنگال نیز حضور دارند.

صلیب سرخ ایتالیا گزارش داد که هنوز 2500 مهاجر در جزیره منتظر تخلیه هستند.

دولت ایتالیا با عناصر دریایی غیرنظامی خود به تخلیه تدریجی مهاجران از جزیره به سایر نقاط کشور ادامه می دهد.

– ملونی تأسیس یک هیئت اتحادیه اروپا برای جلوگیری از خروج قایق های مهاجر را مطرح کرد

ملونی در پیام ویدئویی خود که دیروز به اشتراک گذاشت، با بیان اینکه فشار مهاجرتی که ایتالیا از ابتدای سال تجربه کرده است به سطح ناپایداری رسیده است، گفت: واضح است که ایتالیا و اروپا نمی توانند پذیرای این توده عظیم از مردم باشند، به ویژه در این زمینه. دوره زمانی.” از تعبیر استفاده کرد.

نخست وزیر ایتالیا اعلام کرده بود که آنها به عنوان دولت در جلسه شورای وزیران که در 18 سپتامبر برگزار می شود، اقدامات فوری و فوق العاده انجام خواهند داد.

ملونی همچنین گفت که از اتحادیه اروپا درخواست خواهد کرد تا در صورت لزوم یک ماموریت دریایی برای جلوگیری از خروج قایق های مهاجران ایجاد کند.

نخست وزیر ایتالیا گفت: من از فون در لاین دعوت کردم تا با من به لامپدوزا بیاید تا شخصاً متوجه جدی بودن وضعیتی شود که با آن روبرو هستیم. از تعبیر استفاده کرد.

– جزیره کوچکی در مدیترانه مرکزی که در معرض هجوم مهاجران غیرقانونی است.

جزیره لامپدوسا، نزدیکترین خشکی ایتالیا به شمال آفریقا، از ابتدای سال جاری به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرت نامنظم در مدیترانه مرکزی، تحت فشار مهاجرت جدی قرار گرفته است.

بیش از 6 هزار مهاجر غیرقانونی تنها در یک بازه زمانی 36 ساعته در 13 تا 14 سپتامبر به جزیره لامپدوزا آمدند و شهرداری جزیره “وضعیت اضطراری” اعلام کرد.

در حالی که تراکم مهاجر در لامپدوزا وجود داشت، در مطبوعات گزارش شد که اتریش کنترل های خود را در مرز ایتالیا تشدید کرده است و آلمان اعلام کرده بود که موافقت خود را برای پذیرش داوطلبانه پناهندگان به دلیل کوتاهی ایتالیا در انجام تعهدات خود تحت این قانون به حالت تعلیق درآورده است. کنوانسیون دوبلین اتحادیه اروپا

گزارش‌هایی مبنی بر افزایش کنترل‌های فرانسه در مرزهای خود با ایتالیا وجود داشت، اما امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه دیروز گفت که وظیفه کل اتحادیه اروپا است که در کنار ایتالیا بایستد و “اروپا باید بهتر از مرزهای خود محافظت کند.”

بر اساس داده های وزارت کشور ایتالیا، تعداد مهاجران غیرقانونی که از اول ژانویه تا 15 سپتامبر با عبور از دریا به این کشور آمده اند، 127 هزار و 207 نفر بوده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته 66 هزار و 237 بوده است.

اخبار منتشر شده در مطبوعات ایتالیا نیز حاکی از آن است که اکثر قایق های مهاجری که امسال وارد این کشور شده اند از سواحل تونس حرکت کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا