افغانستانجهان

اتحادیه اروپا خواستار تشکیل دادگاه ویژه برای جنایات جنگی روسیه در اوکراین شد

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: تخمین زده می‌شود که تاکنون بیش از 20 هزار غیرنظامی و بیش از 100 هزار عضو ارتش اوکراین کشته شده‌اند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، پیشنهاد تشکیل یک “دادگاه تخصصی” برای بررسی جنایات روسیه در اوکراین را داد و اعلام کرد که اتحادیه اروپا آماده همکاری با جامعه بین المللی در این زمینه است.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، پیامی ویدئویی در مورد جنگ در روسیه و اوکراین از حساب شبکه اجتماعی خود منتشر کرد.

تخمین زده می شود که بیش از 20 هزار شهروند جان خود را از دست بدهند.

فون در لاین با اشاره به اینکه روسیه در اوکراین ویرانی، مرگ و رنج غیرقابل توصیفی به بار آورده است، گفت: تخمین زده می شود که تاکنون بیش از 20 هزار غیرنظامی و بیش از 100 هزار نفر از نیروهای ارتش اوکراین کشته شده اند.

فون در لاین با بیان اینکه «روسیه باید بهای تمام جنایاتی را که مرتکب شده از جمله جنایت تجاوز به یک کشور مستقل بپردازد» و ارزیابی‌های زیر را بیان کرد: روسیه ضمن ادامه حمایت از دادگاه‌های کیفری بین‌المللی متعهد است. تحقیق و تعقیب جرم تجاوز.» «ما پیشنهاد تشکیل یک دادگاه تخصصی با حمایت سازمان ملل را داریم. آماده همکاری با جامعه بین المللی برای دریافت گسترده ترین حمایت ممکن از این دادگاه تخصصی هستیم».

دادگاه کیفری بین المللی مستقر در لاهه بلافاصله پس از آغاز جنگ تحقیقاتی را آغاز کرد، اما دیوان کیفری بین المللی از اختیارات لازم برای تعقیب جنایات در اوکراین برخوردار نیست. اوکراین خواستار تشکیل دادگاه ویژه ای برای محاکمه سربازان و رهبران سیاسی روسیه است که مدتی است مسئول آغاز جنگ می داند.

دکمه بازگشت به بالا