منصور: در افغانستان اجماع ملی بوجود نیاید حکومت‌های محلی تشکیل می‌شود

عضو تیم مذاکره دولت افغانستان با مقصر دانستن روسای جمهور کنونی و گذشته این کشور اظهارداشت که اگر دولت کنونی نتواند اجماع ملی به وجود آورد، تشکیل حکومت‌های ملی دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری کوکچه، «عبدالحفیظ منصور» عضو تیم مذاکره دولت افغانستان اظهار داشت که اگر دولت کنونی نتواند اجماع ملی به وجود آورد، تشکیل حکومت‌های ملی دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد که اشتباه‌های اشرف غنی رئیس جمهور کنونی و حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان، این کشور را به لبه پرتگاه سوق داده است.

منصور تاکید کرد که «اگر اجماع ملی و وحدت ایجاد نشود، هر کسی در ولایت‌ خود پرچم جدایی را بلند می‌کند و البته اگر دولت افغانستان حقوق دیگران را به رسمیت نشناسد حتما چنین اتفاقی رخ خواهد داد».

عضو تیم مذاکره دولت افغانستان گفت: «دولت کنونی باید همه را در سفره خودش شریک کند و حقوق دیگران را در نظر بگیرد. امیدوارم که این وضعیت را درک کند و در تصمیم‌گیری‌ها مردم را شریک کند».

وی در ادامه با اشاره به شورای عالی دولت نیز تصریح کرد که «ایجاد یک شورای نمادین کاری از پیش نمی‌برد، اعضای آن باید احساس کنند که جمعی تصمیم گرفته می‌شود و یک شخص تصمیم گیرنده نیست.

منصور چندی قبل نیز با هشدار اینکه اختلافات سیاسی داخلی به مذاکرات صلح با طالبان آسیب جدی وارد می‌کند، تصریح کرده بود که این تیم از «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان دستور نمی‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا