افغانستاناقتصاد

هیئت وزارت آب و انرژی افغانستان با هيئت ایران در کابل دیدار کرد

‏هیئت وزارت آب و انرژی امارت اسلامی افغانستان به رهبری ملا عبداللطیف منصور پس از چاشت امروز با هيئت جمهوری اسلامی ایران به رهبری علی اکبر محرابیان وزیر نیروی آن کشور در کابل دیدار کرد.
وزارت آب و انرژی با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در این دیدار دو طرف پیرامون موضوعات مختلف مربوط به آب و انرژی بحث‌ و گفتگو کردند.
در جریان این دیدار، سرپرست وزارت آب و انرژی گفته است که امارت اسلامی افغانستان متعهد به تطبیق کامل معاهده ۱۳۵۱هـ.ش آب دریای هلمند میان افغانستان و ایران است.
هم‌چنان وزیر نیروی ایران نیز با اشاره به متعهد بودن کشورش به تطبیق معاهده متذکره گفته است که ایران آماده است در بخش‌های تولید برق، صادرات برق و پروژه‌های انتقال آب نوشیدنی به شهرهای بزرگ، امارت اسلامی افغانستان را همکاری کند و تجارب خود را در زمینه شریک سازد.
در پایان این دیدار، فیصله شده است که کارهای عملی برای تثبیت سه محل تحویل‌دهی “حقابه” ایران در مطابقت به معاهده آب دریای هلمند طبق تقسیم اوقات تعیین شده هر چه زودتر آغاز شود.
این در حالی است که پیش از این نیز به منظور رسیدگی به مشکل آب میان افغانستان و ایران، نشست‌ها و بحث‌های مشابه میان هیئت‌های دو کشور صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری کوکچه

دکمه بازگشت به بالا