جهان

بایدن از کمک یک میلیارد دلاری جدید امنیتی به اوکراین خبر داد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که یک میلیارد دلار کمک امنیتی جدید و ۲۲۵ میلیون دلار کمک بشردوستانه دیگر به اوکراین که در حال جنگ با روسیه است ارسال خواهد شد.

ایالات متحده ۲۲۵ میلیون دلار کمک بشردوستانه و یک میلیارد دلار کمک امنیتی جدید به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن در بیانیه ای کتبی گفت که امروز با ولودومیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تماس تلفنی داشته و آنها در مورد جنگ جاری با روسیه گفتگو کردند.

بایدن با بیان اینکه آمریکا به کمک های خود به اوکراین ادامه خواهد داد، گفت: «به زلنسکی اطلاع دادم که ایالات متحده یک میلیارد دلار کمک امنیتی بیشتر به اوکراین ارائه خواهد کرد. زرادخانه ای برای سامانه های موشکی پیشرفته لازم برای عملیات دفاعی در سوریه باشد.» از عبارت استفاده کرد

۲۲۵ میلیون دلار کمک های انسان دوستانه اضافی

بایدن گفت که در این دیدار، تلاش های لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا برای افزایش حمایت بین المللی از اوکراین در نشست امروز وزیران دفاع ناتو در بروکسل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از سوی دیگر، بایدن وعده آمریکا برای کمک به اوکراینی‌های جنگ‌زده را تکرار کرد و افزود: «امروز همچنین ۲۲۵ میلیون دلار کمک بشردوستانه اضافی برای کمک به مردم اوکراین اعلام می‌کنم که شامل آب آشامیدنی سالم، نیازهای پزشکی، بهداشت می‌شود. آذوقه، غذا، سرپناه و نیازهای اولیه مردم پول نقد برای رفع نیازهای آنها وجود خواهد داشت.» از عبارت استفاده کرد

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا