افغانستانجهان

مجله تایم ۴ چهره کم دارد

مجله تایم فهرستی از چهره‌های اثرگذار سال ۲۰۲۳ میلادی را پخش کرده است.

چارلز سوم، پادشاه بریتانیا، لیونل مسی، بازیکن مشهور آرجنتاین، شاه‌رخ خان، هنرپیشه مشهور بالیوود و سلمان رشدی، نویسنده، در میان صد چهره‌ی اند که مجله تایم آنان را چهره‌های اثرگذار دانسته است.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی دو خبرنگار زن ایرانی که اکنون در زندان حکومت ایران هستند و شروین حاجی‌پور، خواننده آهنگ «برای» جز این صد چهره اثرگذار هستند.

مجله تایم این فهرست را در ۶ دسته هنرمندان، نمادهاه، پیشگامان، رهبران، باهوش‌ها و متکبران تقسیم کرده است.

هرچند مجله تایم هر سال ۱۰۰ تن را همچون چهره‌های برتر سال معرفی کرده است اما امسال در این فهرست تنها نام‌های ۹۶ تن است.

رویترز گزارش کرده است که جسیکا سیبلی، رئیس اجرایی تایم گفته است: «ما از شناخت فهرست اثرگذارترین افراد جهان در سال جاری بسیار هیجان زده هستیم. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا انجمن تایم ۱۰۰، یکی از بزرگترین انجمن‌های رهبری در جهان را تشکیل دهیم تا افراد را مورد توجه قرار دهیم و از نظرهای آنان بشنویم».

در چهره های برتر مجله تایم ۱۶ رهبر فعال دفاع از اقلیم به شمول آنتونی آلبانیز، گوستاوو پترو، کاترین کلمن فلاورز، الیزابت ماروما مرما، رابین زنگ نیز هستند.

لیونل مسی، بریتنی گرینر، ایگا سویاتک، کیلیان امباپه و میکائلا شیفرین نیز ورزشکارانی هستند که امسال مجله تایم آنان را چهره‌های اثرگذار دانسته است.

در فهرست چهره‌های اثرگذار که از سوی مجله تایم نشر شده است، شمار زنان بیشتر از مردان است. در این فهرست ۵۰ تن زنان اند اما ۴۶ تن مردان هستند.

در این فهرست چهره‌هایی نیز هستند که بارها از سوی مجله تایم همچون چهره اثرگذار شناخته شده اند.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا تنها فردی است که بیشتر از دیگران؛ ۶ بار در فهرست اثرگذارترین چهره‌های سال ۲۰۲۳ از سوی مجله تایم معرفی شده است.

اما امسال هیچ فردی از افغانستان در این فهرست نیست.

در سال ۲۰۲۲، هدا خموش و در سال ۲۰۲۳، مجبوبه سراج از افغانستان در میان ۱۰۰ چهره برتر سال ۲۰۲۳ از سوی مجله تایم معرفی شده بودند.

دکمه بازگشت به بالا