افغانستاناقتصاد

نبود انرژی کافی در اروپا به یک واقعیت دردناک تبدیل شده است

فارن پالیسی نوشت، در شرایطی که قطع مواد سوخت روسیه امنیت انرژی اروپا را به خطر انداخته است، این قاره برای مقابله با آنچه که به گفته تحلیلگران یکی از بدترین بحران های انرژی است و هنوز هم می تواند بدتر شود، دست و پنجه نرم می کند، موضوعی که به ترس بزرگ برای اروپا تبدیل شده است.
آژانس باختر به نقل از فارن پالیسی، رهبران اروپا ماه ها است نظاره گر از دست دادن منبع گاز طبیعی روسیه هستند که حدود ۴۰ ٪ از واردات اروپا را تشکیل می دهد و نقش مهمی در تامین انرژی این قاره دارد.
این ترس اکنون به واقعیت دردناکی تبدیل شده است. زیرا مسکو به تلافی حمایت اروپا از اوکراین قیمت انرژی را بشدت افزایش داده و بسیاری از کشورها را وادار کرده تا طرح های اضطراری خود را احیا کنند. این درحالیست که جایگزین های تامین انرژی مانند نروژ و آفریقای شمالی نتوانسته اند کاری از پیش ببرند.
الکس مونتون، تحلیلگر بازارهای جهانی گاز در گروه مشوره انرژی راپیدان گفت، این شدید ترین بحران انرژی است که تا به حال در اروپا رخ داده است. وی افزود، قیمت گاز طبیعی اروپا، افزایش قیمت ها در امریکا را تقریباً ۱۰ برابر کرده است. این قیمت فوق‌ العاده بالای برای گاز طبیعی است و واقعاً هیچ راهی برای خروج فوری از آن وجود ندارد.
فارن پالیسی نوشت: این مساله برای زمستان پیش رو، زمانی که تقاضا برای انرژی افزایش می یابد و گاز طبیعی کافی برای گرمایش ضروری می شود، مشکل ایجاد می کند. کشورهای اروپایی معمولاً برای پر کردن مجدد تاسیسات ذخیره‌ سازی گاز خود به ماه ‌های تابستان متکی هستند و در زمان جنگ، زمانی که عرضه گاز آینده این قاره نامشخص است، داشتن ضربه گیری برای داشتن انرژی بسیار مهم است.
منبع: خبرگزاری کوکچه

دکمه بازگشت به بالا