جهان

بازداشت خانگی برای سردبیری که یک بنر ضد جنگ در تلویزیون دولتی روسیه در دست داشت

سردبیر مارینا اووسیانیکوا که پس از حملات روسیه به اوکراین در جریان پخش زنده تلویزیون دولتی روسیه بنر ضد جنگ در دست داشت، به دلیل شرکت در تظاهرات ضد جنگ در حصر خانگی قرار گرفت.

سردبیر مارینا اووسیانیکوا، که پس از حملات روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، در جریان پخش مستقیم کانال ۱ تلویزیون دولتی روسیه یک بنر ضد جنگ در دست داشت، به دلیل شرکت در تظاهرات ضد جنگ در بازداشت خانگی قرار گرفت.

۱۵ اووسیانیکوا که به دلیل شرکت در تظاهرات ضد جنگ در ماه ژوئیه به قاضی آورده شد، تحت تدابیر شدید امنیتی با دستبند به دادگاه آورده شد.

در حالی که دادستان خواستار محکومیت اووسیانیکوا به اتهام انتشار اطلاعات نادرست علیه ارتش روسیه به ۱۰ سال زندان شد، دادگاه به درخواست دادستان عمل نکرد و تصمیم گرفت اووسیانیکوا را تا ۹ اکتبر در حبس خانگی نگه دارد.

او به دلیل پانل جریمه شد

اووسیانیکوا که در روز ۱۴ مارس در جریان اخبار شبانگاهی کانال ۱ تلویزیون دولتی روسیه در مقابل دوربین ها ایستاده بود، بنری را باز کرد که روی آن نوشته شده بود “اینجا به شما دروغ می گویند، نه به جنگ”. اووسیانیکوا پس از اعتراضش بازداشت و از کار خود در تلویزیون اخراج شد. اووسیانیکوا که بدون بازداشت محاکمه شد، توسط دادگاه اوستانکینسکی مسکو ۳۰ هزار روبل جریمه شد.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا