آموزشافغانستانجهان

سازمان ملل: گروه‌های افراطی پاکستانی ۱۱ کمپ آموزشی در افغانستان ایجاد کرده‌اند

یک کمیته نظارتی شورای امنیت سازمان ملل متحد هشدار داد که دو گروه‌ افراطی پاکستانی «جیش محمد (JeM) و لشکر طیبه (LeT) پس از تسلط طالبان بر افغانستان، اکنون 11 کمپ آموزشی در در کشور ایجاد کرده‌اند.

این کمیته نظارتی فاش کرده که گروه «جیش محمد» که در لیست سازمان‌های تروریستی است هشت کمپ آموزشی در ولایات ننگرهار و کنر که هم مرز با پاکستان هستند ایجاد کرده که سه کمپ آن تحت کنترل مستقیم طالبان است.

گروه لشکر طیبه که یک گروه تروریستی پاکستانی ضد هند است نیز سه کمپ آموزشی در افغانستان ایجاد کرده است.

آجیت دوال مشاور امنیت ملی هند در نشست امنیتی دوشنبه پایتخت تاجیکستان روز یکشنبه ۲۹ مه با ابراز نگرانی نسبت به افزایش فعالیت این گروه‌های افراطی که علیه هند نیز فعالیت می‌کنند گفت که افزایش فعالیت این گروه‌ها تهدیدی برای تمام منطقه است.

علاوه بر این، گزارش کمیته سازمان ملل از نزدیک‌‌تر شدن روابط رهبران شبکه القاعده با رهبران طالبان خبر داده و نوشته که با پیروزی طالبان در افغانستان القاعده آزادی عمل بیشتر پیدا کرده است.

پیش‌تر پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی اشاره کرد که خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان که به دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا انجام شد، القاعده را در این کشور قدرتمند کرده است.

این در حالی است که طالبان از زمان تسلط افغانستان همواره تاکید کردند که به هیچ گروهی تروریستی اجازه فعالیت در این کشور نخواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا