افغانستانجهان

وزارت دفاع ارمنستان: تنش در مرز آذربایجان تمام شب ادامه داشت

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که درگیری بین ارتش آذربایجان و ارمنستان در قره باغ کوهستانی تمام شب ادامه داشته است. با این حال گزارش شده است که در حملات 12 سپتامبر توسط ارمنستان در مرز آذربایجان 2 غیرنظامی آذربایجانی زخمی شده اند.

بیانیه جدیدی از ارمنستان در مورد از سرگیری درگیری ها با آذربایجان در قره باغ کوهستانی صادر شد.

به گزارش کوکچه، در بیانیه وزارت دفاع ارمنستان آمده است که درگیری ارتش های جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خط مرزی شهر جرموک در طول شب ادامه داشته است، وضعیت در مرز ارمنستان و آذربایجان ادامه دارد متشنج شدن در شب ۱۳ تا ۱۴ شهریور، آذربایجان از هواپیماهای تهاجمی در جهت جرموک استفاده کرد، هرچند حادثه قابل توجهی در جهت آنها ثبت نشد، از ساعت ۰۸:۰۰ امروز دشمن با استفاده از توپ، خمپاره و تسلیحات کالیبر بزرگ به عملیات پیش از حمله خود ادامه داد.

در این بیانیه آمده است که ارتش ارمنستان در پاسخ به ارتش آذربایجان، “نیروهای مسلح ارمنستان در مسیر جرموک و وایوتززور به انجام کامل وظایف رزمی خود ادامه دادند و پاسخ مناسب را به انجام رساندند. علیرغم واکنش آشکار جامعه جهانی به این حمله در این بیانیه آمده است: «به اقدامات تجاوزکارانه خود ادامه می دهد و زیرساخت های نظامی و غیرنظامی را علیه آنها هدف قرار می دهد.»

وزارت دفاع آذربایجان: ۲ جراحت ملکی

در بیانیه مشترک وزارت دفاع آذربایجان و دادستانی کل کشور آمده است که در حملات نیروهای ارمنی که در کلباجار به دامپروری مشغول بودند، ۲ غیرنظامی زخمی شدند.

گفتنی است حال یکی از مجروحان وخیم و دیگری پس از مداوا ترخیص شد.

گزارش شده است که تحقیقات در مورد این حادثه آغاز شده است.

CSTO در حال اعزام هیئت کارشناسی به ارمنستان است

سازمان پیمان امنیت جمعی شب گذشته نشستی اضطراری درباره تنش قره باغ کوهستانی با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برگزار کرد. در این نشست که به درخواست ارمنستان برای کمک فوری از سازمان پیمان امنیت جمعی برگزار شد، دلایل تنش در منطقه و درخواست ارمنستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در بیانیه رسمی دبیرخانه سازمان پیمان امنیت جمعی در شب، اعلام شد که سران کشورهای عضو این سازمان با تصمیم مشترک سران کشورهای عضو، هیئتی متخصص به ریاست آناتولی سیدوروف به نمایندگی از روسیه به ارمنستان اعزام خواهند کرد. کشورهای عضو CSTO علاوه بر این، در حالی که تلاش‌های میانجی‌گری روسیه با هدف تثبیت وضعیت در مرز ارمنستان و آذربایجان مورد حمایت کامل قرار گرفت، تصمیم گرفته شد کارگروهی برای نظارت مستمر اوضاع در مناطق مسئولیت سازمان پیمان امنیت جمعی تشکیل شود.

روسیه برای حل مشکلات مرزی تدابیری اتخاذ می کند.

دنیس گونچار، یکی از مدیران بخش مشترک المنافع کشورهای مستقل (CIS) وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای به مطبوعات روسیه گفت: «هدف ما کمک به افزایش سطح ثبات و امنیت در منطقه مرزی است. و بدون دخالت خارجی در این فعالیت‌ها، هر دو طرف باید بدون سیاسی کردن اوضاع، وضعیت را حل کنند. بدیهی است که آشتی بین دو کشور است.” از هر دو سو.”

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا