افغانستانویدئو

منتقد سرسخت طالبان ترور شد؟

احمد‌الله وثیق، معاون سخنگوی طالبان، در توییتی نوشته‌ است حمله به استاد جلال حقیقت ندارد.

به گزارش کوکچه؛ در پی انتقاد تند فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه کابل از طالبان، شایعه شده بود علیه او حمله شده اما معاون سخنگوی طالبان این شایعات را تکذیب کرده‌است.

آقای جلال به تازگی در یک گفتگوی تلویزیونی به شدت از طالبان انتقاد می‌کند. او می‌گوید، طالبان باید خودشان را اصلاح کرده و نباید زور گویی کنند.

او اشرف‌غنی را متهم می‌کند با روحیه «قومی» و «پشتون‌والی» حکومت را به طالبان تسلیم کرد.

جلال همچنین از حرف‌های تند علیه محمد نعیم وردک؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر که در این گفتگو حضور داشت استفاده می‌کند.

گفتگوی این استاد دانشگاه کابل در شبکه‌های اجتماعی به گونه گسترده دست به دست می‌شود. برخی‌ها او را تحسین کرده و بعضی دیگر به خاطر حرف تندش علیه سخنگوی طالبان او را مورد انتقاد قرار داده‌اند.
احمد سعیدی تحلیلگر امور سیاسی نوشت: «دوست گرامی ما استاد فیض جلال بالاخره سکوت خود را شکست و برای این مقتدرین زمان حاضر چه خوب گفت که :
وضعیت کشور را بدون ترس و هراس بیان نمود ، استاد جلال نماینده طالبان را در برنامه زنده گوساله خطاب نموده گفت : مردم نان خوردن ندارند و کسی صدا بلند نمی تواند در ادامه برنامه استاد جلال میگوید افغانستان مال پدر شما نیست که هرچی دلتان شود انجام دهید.
در حالیکه ما از صحبت های استاد جلال تقدیر مینماییم و این جرآت استاد را مایه افتخار خود میدانیم باید یاد آور شد که واقعاً اینطور صحبت کردن در زیر بیرق و در مقابل این اجنبیان ریسک بزرگیست…
شاید طالبان عجالتاً جرآت نکنند به استاد فیض الله جلال ضرری برسانند ولی این درس هرگز فراموش شان نخواهد شد.
باید در مقابل این قشر بیسواد که حالا در افغانستان حاکم شده اند ایستاده گی ادامه پیدا کند».

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا