افغانستان

معنوی: حمله بر مکتب سیدالشهدا به حدی شنیع است که حتا تروریستان حاضر به گرفتن مسؤولیت آن نشدند

فضل‌احمد معنوی، وزیر عدلیه، می‌گوید که حمله بر مکتب سیدالشهدا در غرب کابل، به حدی شنیع است که حتا «جنایت‌کاران» حاضر به گرفتن مسؤولیت آن نشدند.

به گزارش کوکچه، آقای معنوی، روز سه‌شنبه (۲۱ ثور)، با برخی از مسئولان وزارت عدلیه، به مکتب سیدالشهدا در غرب کابل رفته و با مسؤولان آن و اعضای خانواده‌ی قربانیان این رویداد، غم‌شریکی کرد.

آقای معنوی در برگه‌ی فیسبوکش نوشته است: «ترجیح دادیم به مکتب سیدالشهدا برویم. آن‌جا که دو روز پیش فاجعه‌ی انسانی اتفاق افتاد؛ جنایت هولناک بشری صورت گرفت و به انسانیت، به تعلیم، به دانش و به دانایی حمله شد.»

او افزوده است: «آن چه را از نزدیک دیدم قابل نگارش نیست. دو دانش آموزی که در یک صنف به هم‌قطاران خود اشک می‌ریختند، حزین می‌نگریستند که از جمع هم‌صنفان مان دو تن مانده‌ایم.»

وزیر عدلیه، هم‌چنان گفته است که تعدادی از بسته‌های قلم و کتابچه را به اداره‌ی مکتب سیدالشهدا تحویل داده است.

پس از چاشت روز شنبه (۱۸ ثور)، ابتدا یک موتر بمب‌گذاری‌شده، در نزدیکی مکتب دخترانه سیدالشهدا در غرب کابل منفجر شد و پس از آن، دو ماین جاسازی‌شده نیز در همین ساحه منفجر شد. در این رویداد، ۸۵ نفر جان باختند و نزدیک به ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند. این رویداد، هنگام رخصتی دانش‌آموزان از مکتب رخ داد و بیش‌تر ‏قربانیان آن نیز ‌‏کودکان دانش‌آموز بودند‎.‎

هرچند حکومت افغانستان، گروه طالبان را عامل این رویداد دانسته؛ اما طالبان دست‌داشتن در ‌‏این رویداد را رد کرده اند‎.‎

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا