اقتصادجهان

بزرگترین بازار لوازم الکترونیکی جهان به دلیل کووید-۱۹ درهای خود را بست

بزرگترین بازار لوازم الکترونیکی جهان در شهر سینجین در استان گوانگدونگ چین به دلیل ابتلا به کووید-19 تعطیل شد.

اقدامات قرنطینه ای تا دوم سپتامبر در برخی از مناطق شهری از جمله منطقه Huachiangbey که بزرگترین بازار عمده فروشی الکترونیک جهان در شهر Xinjin استان گوانگدونگ چین واقع شده است، اجرا خواهد شد.

بر اساس گزارش های رسانه ملی، تمام مشاغل در بازار عمده فروشی در شهرستان Huachiangbey تعطیل شدند، در حالی که از کارمندان خواسته شد تا کارهای خود را از خانه انجام دهند و هر روز آزمایش دهند.

در مناطق Futien و Luohu که Huaçiangbey به آنها وابسته است، خدمات در ۲۴ ایستگاه مترو در ۵ منطقه به حالت تعلیق درآمد و فعالیت همه مشاغل به جز سوپرمارکت ها و داروخانه هایی که نیازهای ضروری را برآورده می کنند متوقف شد.

گزارش شده است که در حالی که سینماها، مراکز تفریحی و پارک‌ها بسته خواهند شد، کافه‌ها و رستوران‌ها فقط به سفارش خدمات ارائه می‌کنند.

از اواسط ماه اوت، موارد ابتلا به کووید-۱۹ در شینچین افزایش یافته است. ۱۱ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان شناسایی شد.

“دره سیلیکون چین”

تعطیلی Huachiangbey خطر اختلال در زنجیره تامین در بخش فناوری را به همراه دارد که حدود ۲۰ درصد از تولید ناخالص چین‌جین را تشکیل می‌دهد.

شینچین که به عنوان «دره سیلیکونی چین»، مرکز صنعت فناوری شناخته می‌شود، خانه بزرگ‌ترین شرکت‌های این کشور مانند تولیدکننده تجهیزات مخابراتی هواوی، سازنده تراشه‌های SMIC، تولیدکننده خودروهای الکتریکی BYD، تولیدکننده محصولات الکترونیکی فاکسکان و غول اینترنتی Tencent است.

به عنوان بخشی از اقدامات جدید اعلام شده، دولت شهر به Huawei، SMIC و Foxconn دستور داده است تا فعالیت های تولیدی خود را به مدت یک هفته «مدار بسته» کنند و رفت و آمد کارمندان را محدود کنند.

این شهر که چهارمین شهر بزرگ چین با جمعیتی حدود ۱۷.۵ میلیون نفر است، در ماه مارس به دلیل شیوع کووید-۱۹ به مدت یک هفته تعطیل شد.

چین در حال اجرای یک استراتژی «مورد صفر» علیه کووید-۱۹ است که هدف آن سرکوب مواردی است که در صورت بروز و قطع زنجیره انتقال. این استراتژی مستلزم اقدامات سختگیرانه و گسترده ای مانند قرنطینه، محدودیت های سفر، آزمایش انبوه، و محدودیت در فعالیت های تجاری در بخش های تولید، تجارت و خدمات است.

اقدامات پیشگیری و کنترل همه گیر باعث بحث از نظر هزینه های اقتصادی و همچنین تداخل با جریان عادی زندگی می شود.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا