مبتلایان کرونا در افغانستان به بیشترین میزان خود رسید

وزارت صحت عامه اعلام کرد که رقم مبتلایان به ویروس کرونا طی ماه های اخیر به بیشترین میزان در این یک سال رسیده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲ نفر جدید به این بیماری دچار شده اند.

وزارت صحت عامه افغانستان امروز دوشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ رقم فوتی در کشور ثبت نشده و اکنون میزان کل مبتلایان به این بیماری به ۵۷ هزار و ۳۶۴ تن رسیده است.

وزارت صحت عامه اضافه کرد: شمار فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در افغانستان به دو هزار و ۵۲۹ نفر رسیده ‌است و ۱۶ نفر در شبانه روز گذشته بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

براساس گزارش این وزارت‌خانه، اکنون تعداد افراد بهبود یافته از این بیماری به ۵۲ هزارو ۵ نفر رسیده و میزان مبتلایان به ویروس جهش یافته معروف به نوعی انگلیسی در این کشور ۷۰ نفر اعلام شده است.

این نهاد دیروز یکشنبه به مردم این کشور هشدار داد که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. این وزارتخانه افزود، ویروس جهش یافته در مناطق جنوب و شرق کشور وارد گردش اجتماعی شده است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۸ نفر در بیمارستانهای افغانستان بر اثر بیماری کرونا جان باختند. تاکنون بیش از یکصدهزار نفر در این کشور واکسن کرونا دریافت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا