جهان

پاکستان و چین مصمم به افزایش روابط دوجانبه هستند

سفر اسد مجید وزیر امور خارجه به پکن در زمانی انجام شد که پاکستان به دنبال حمایت مالی بود.

پاکستان و چین بر عزم خود برای تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، سرمایه‌گذاری، مالی، توسعه اجتماعی-اقتصادی و فرهنگی، از جمله کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) تاکید کردند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، اسد مجید، وزیر امور خارجه پاکستان در پکن با چینی گانگ وزیر امور خارجه چین دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، مجید خاطرنشان کرد که پاکستان و چین “برادران آهنین، دوستان قابل اعتماد و شرکای پایدار برای صلح و توسعه” هستند.

از سوی دیگر، چین بر ادامه تعهد قوی پکن به “مشارکت چین و پاکستان برای همکاری استراتژیک در همه شرایط” و گسترش حمایت گسترده خود از اسلام آباد تاکید کرد.

مجید و گانگ بر اهمیت روابط راهبردی چین و پاکستان در تغییر فضای منطقه ای و بین المللی تاکید کردند و خاطرنشان کردند که از ادامه شتاب در روابط استقبال می کنند.

دو کشور بر عزم خود برای افزایش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف از جمله تجارت، سرمایه گذاری، مالی، توسعه اجتماعی-اقتصادی و فرهنگی، از جمله کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) تاکید کردند.

– این بازدید در زمانی انجام شد که به دنبال حمایت مالی بود

سفر مجید به پکن در زمانی انجام شد که پاکستان از نظر اقتصادی با مشکل مواجه بود و به دنبال حمایت مالی بود.

بانک صنعتی و بازرگانی چین (ICBC) که در 4 مارس 1.3 میلیارد دلار وام به پاکستان را تایید کرد، مبلغ یک میلیارد دلار را نزد بانک مرکزی پاکستان واریز کرد.

هیئت مدیره بانک توسعه چین در 22 فوریه 700 میلیون دلار وام برای اسلام آباد تصویب کرد.

مذاکرات بین پاکستان و صندوق بین المللی پول در مورد آزادسازی وام 1.17 میلیارد دلاری ادامه دارد.

صندوق بین المللی پول از پاکستان ضمانت می خواهد که کسری مالی خارجی 6 تا 7 میلیارد دلاری توسط کشورهای مختلف و مؤسسات اعتباری چندجانبه تا ژوئن 2023 تأمین شود.

دکمه بازگشت به بالا