افغانستانجهان

بیانیه وزارت دفاع روسیه پیرامون مزدوران جنگی آمریکایی در اوکراین

روسیه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ جنگجوی مزدور در اوکراین کشته شدند. ادعا شده بود که ۲۰ نفر از این جنگنده ها شهروند آمریکا بودند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۲۰ جنگنده مزدور آمریکایی در منطقه خارکف اوکراین خنثی شدند.

کوناشنکوف اطلاعاتی در مورد اقدامات نیروهای نظامی روسیه در جنگ روسیه و اوکراین ارائه کرد.

“بیش از ۱۰۰ نظامی کشته شدند، از جمله ۲۰ آمریکایی”

کوناشنکوف با بیان اینکه یک گردان از تیپ ۱۱۰ دفاع منطقه ای در منطقه دنیپرو اوکراین به طور کامل خنثی شد، گفت: در نتیجه حمله با سلاح بسیار دقیق علیه مواضع گردان کراکن و مزدوران خارجی انجام شد. در نزدیکی شهرک آندریوکا در منطقه خارکف، ۲۰ سرباز آمریکایی کشته شدند و بیش از ۱۰۰ شبه نظامی از جمله ارتش ترکیه کشته شدند.”

کوناشنکوف با بیان اینکه ۱۳۰ سرباز اوکراینی در منطقه خارکف خنثی و ۸ خودروی ویژه نظامی منهدم شد، مدعی شد که بیش از ۲۰۰ سرباز اوکراینی در منطقه دونتسک خنثی شده و ۲ تانک و ۷ خودروی ویژه منهدم شده است.

کوناشنکوف با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۷ مرکز مدیریت، ۴ انبار مهمات و ۳ مخزن سوخت مورد اصابت قرار گرفته است، از سرنگونی ۶ هواپیمای بدون سرنشین ارتش اوکراین خبر داد.

کوناشنکوف گفت: تا به امروز ۲۶۷ فروند هواپیما، ۱۴۸ بالگرد، ۱۷۷۶ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۶۷ سامانه موشکی پدافند هوایی، ۴ هزار و ۳۵۴ دستگاه تانک و خودروی زرهی، ۸۹ راکت انداز چندلوله، ۳ هزار و ۳۲۰ هویتزر و خمپاره انداز و … در اوکراین تا کنون. خودروی نظامی خصوصی منهدم شده است.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا