افغانستانجهان

​بایدن: اینکه فکر می‌کردیم می‌توان افغانستان را متحد کرد، اشتباه بود

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه مراسم بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر بار دیگر از تصمیم خود برای خروج از افغانستان دفاع کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه مراسمی در شنکسویل پنسیلوانیا در عین حال به خبرنگاران گفت که آمریکا نمی‌تواند به هر کشوری که القاعده در آن حضور دارد، حمله کند.
بایدن در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از او پرسید آیا القاعده می‌تواند به افغانستان بازگردد، گفت بله. آنها از قبل به جاهای دیگر بازگشته اند.
رئیس‌جمهوری آمریکا سؤال دیگری مبنی بر اینکه استراتژی شما چیست، با این سؤال پاسخ داد: هر جا که القاعده در آن حضور دارد، ما باید حمله کنیم و نیروهایمان در آنجا باقی بمانند.
بایدن تصریح کرد: اینکه فکر می‌کردیم می‌توان افغانستان را واقعاً متحد کرد، اشتباه بود.
وی در عین حال اظهار داشت نیروهای آمریکایی به هدف اصلی خود یعنی کشتن اسامه بن لادن رهبر القاعده در دوم می ۲۰۱۱ دست یافتند.
رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین از سخنان جورج دبلیو بوش که در زمان ریاست جمهوری او حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ رخ داد، دربارهٔ حفظ اتحاد و وحدت در بین مردم استقبال کرد.
مراسم بیستمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ روز شنبه به وقت محلی در حالی در آمریکا برگزار شد که پس از دو دهه هیچ نام و یادی از قربانیان جنگ و اشغال افغانستان برده نشد و مقامات آمریکایی بر حفظ وحدت در کشورشان تأکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا