افغانستان

طالبان، سه تن ازسربازان قطعه خاص را در بدخشان تیرباران کردند

گروه طالبان، سه تن ازسربازان قطعه خاص که نزد شان اسیر بود، صبح امروز اول ماه مبارک رمضان در ولسوالی زیباک این ولایت تیرباران کردند.

منابع محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که طالبان سه سرباز ویژه‌ی ارتش را در نخستین روز ماه مبارک رمضان در مربوطات ولسوالی زیباک این ولایت تیرباران کرده‌اند.

نیک‌محمد نظری، سخن‌گوی والی بدخشان گفته است که این سربازان چند روز پیش به‌منظور سپری‌کردن رخصتی‌های‌شان از ولایت‌های پکتیا و قندهار به بدخشان آمده بودند.

آقای نظری همچنان گفته است که طالبان این سربازان را از مسیر ولسوالی وردوج اسیر گرفته بودند و صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۴ حمل) برابر با اول ماه مبارک رمضان در روستای «تیزاب» ولسوالی زیباک تیرباران کرده‌اند.

او افزوده است که دو تن از این سربازان از ولسوالی اشکاشم و باهم پسر کاکا بودند و یکی دیگر آنان از ولسوالی زیباک بدخشان بوده است.

به‌گفته‌ی نظری، آنان می‌خواستند که از مسیر ولسوالی وردوج نزد فامیل‌های‌شان بروند که از سوی طالبان اسیر شدند.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت بدخشان در شمال‌شرق کشور موقعیت دارد. در بخش‌هایی از این ولایت ناامن، جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت تروریستی دارند.

این سربازان قطعه ویژه‌ی ارتش درحالی از سوی طالبان در بدخشان تیرباران شده‌اند که رییس‌جمهور اشرف غنی در یک پیام عیدی، از طالبان خواسته است که از جنگ، خشونت و خون‌ریزی دست برداشته و آتش‌بس اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا