افغانستان

تجاوز یک عضو طالبان بر یک دختر جوان در چاریکار

یک خانواده در شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان، ادعا می کند که یکی از افراد طالبان بر یک دختر جوان تجاوز جنسی کرده‌است. آن‌ها می گویند که این فرد فضل رحمان نام دارد دستیار و همچنان پسر خاله‌ی شهردار طالبان برای چاریکار است.

زنی که از اقوام نزدیک به این دختر است و بنا بر مسایل امنیتی اجازه نداد از او در این گزارش نام بُرده شود، به‌خبرنگار آمو گفت که چهار ماه پیش، شخصی به نام فضل‌ رحمان، بر یکی از بستگان او تجاوز جنسی کرده‌است.

او ادعا می‌کند که این عضو طالبان که فضل رحمان نام دارد، با افراد مسلح به‌خانه‌ی بستگان آن‌ها هجوم برده و بر یک‌دختر ۱۸ ساله تجاوز جنسی کرده است. به گفته‌ی این منبع، فضل رحمان پس از تجاوز بر این دختر با شلیک به‌سوی اعضای خانواده‌ی او، از ساحه فرار کرده‌است.

او گفت: «فضل‌ رحمان با افراد مسلح وارد خانه شدند و به‌ما گفتند که از جای‌ تان تکان نخورید و لحظه‌ای بعد وارد اتاق این دختر شدند. سپس از خانه بیرون شد و ما را تهدید به‌مرگ کرد و به‌سوی ما فیر کرد که صدای خود را بلند نکنیم.»

او افزود: «پس از رفتن آن‌ها، دانستیم که بر این دختر تجاوز کرده‌است». او در ادامه گفت که این دختر از بخش قابلگی یکی از انستیتوت‌های شخصی پروان فارغ شده است.

فصل رحمان در کنار وظیفه در شهرداری چایکار در یکی از انستتیوت‌های شخصی پروان درس می‌خوانده است و دختری که به او تجاوز شده نیز در این انستتیوت درس قابلگی می‌خواند.

در همین حال، نیک‌مل آغا، شهردار طالبان برای شهر چاریکار، می‌گوید که با فضل‌ رحمان هیچ ارتباطی ندارد.

آقای نیکمل به آمو گفت: «این‌جا ما کارمند رسمی به ‌نام فضل‌ رحمان نداریم. اگر به‌حیث مراجعه کننده کسی آمده باشد، چیزی گفته نمی‌توانم».

اما منابع آگاه به‌خبرنگار تلویزیون آمو می‌گویند که فضل‌الرحمان دست‌یار و پسر خاله‌ی شهردار چاریکار است.

حکمت‌الله شمیم، سخن‌گوی والی طالبان برای ولایت پروان، به آمو گفت که از این روی‌داد آگاهی دارد و بررسی‌های آنان در این زمینه جریان دارد.

وی افزود: «این خانواده، یک و نیم هفته پیش به‌ما مراجعه کرده‌اند و بررسی‌های ما جریان دارد».

با این حال، بستگان این خانواده می‌گویند که آن‌ها چند بار به مقام‌های طالبان در پروان مراجعه کرده‌اند؛ اما به آنان گفته شده‌است که دنبال این قضیه را رها کنند.

پیش از این، دختری به‌ نام‌ الاهه دلاورزی ادعا کرده بود که سعید خوستی، سخن‌گوی پیشین وزارت داخله‌ی طالبان، بر وی تجاوز جنسی کرده‌است. البته آقای خوستی با رد این اتهام گفته بود که با خانم دلاورزی ازدواج کرده اما بعداً از هم جدا شده اند.

دکمه بازگشت به بالا