افغانستانجهان

اوکراین از مرزهای روسیه، بلاروس و کریمه هدف حمله قرار گرفته است

سرویس مرزی اوکراین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی تصمیم رئیس‌جمهوری روسیه برای انجام عملیات نظامی در شرق اوکراین، این کشور از چندین مرز هدف حمله قرار گرفته است.
سرویس مرزی اوکراین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای انجام عملیات نظامی در شرق اوکراین، این کشور از چندین مرز هدف حمله قرار گرفته است.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حملات به تأسیسات نظامی اوکراین آغاز شده و هدف تعطیلی زیرساخت‌های نظامی و سامانه‌های دفاع موشکی اوکراین است.

صبح امروز وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای روسی در عملیات ویژه خود از تسلیحاتی استفاده می‌کنند که زیرساخت‌های نظامی و سامانه‌های دفاع موشکی اوکراین را به تعطیلی بکشاند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ارتش روسیه به عنوان بخشی از عملیات جاری در اوکراین به تأسیسات نظامی اوکراین حمله می‌کند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: از سلاح‌های دقیق علیه زیرساخت‌های نظامی، سایت‌های دفاع هوایی، فرودگاه‌های نظامی و هواپیماها استفاده می‌شود.

واکنش اوکراین به حملات نظامی روسیه

وزارت خارجه اوکراین در اولین واکنش به حمله نظامی روسیه گفت: روسیه جنگی گسترده علیه کشور ما آغاز کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، دیمیتری کولبا،‌ وزیر خارجه اوکراین در توییتر نوشت: روسیه جنگی گسترده علیه اوکراین آغاز کرد و شهرها را با سلاح‌هایش هدف قرار داد.

همچنین خبرگزاری اینترفکس اوکراین از وقوع حملات موشکی به چندین تاسیسات نظامی در سراسر این کشور خبر داد.

این خبرگزاری افزود: نیروهای روسیه دست به عملیات هلی برن در دو شهر اودسا و ماریوپل ساحلی در جنوب زدند و همچنین خبر می‌رسد کارمندان و مسافران از فرودگاه بوریسیل در کی‌یف تخلیه شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که این حملات از مرزهای روسیه، بلاروس و کریمه صورت گرفته است.

سرویس مرزی اوکراین اعلام کرد که این حملات در مناطق دونتسک، سومی، خارکیف، چرنیهیف و ژیتومیر صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این حملات، واحدهای مرزی، گشت‌های مرزی و نقاط ایست بازرسی با استفاده از خمپاره، سلاح‌های سنگین و تسلیحات سبک هدف قرار گرفته‌اند.
بکه تلویزیونی راشاتودی گزارش داد رئیس جمهور روسیه در سخنانی اعلام کرد قصد اشغال خاک اوکراین را ندارد و تنها هدفش محافظت از غیر نظامیان در مقابل رژیم اوکراین است.

پوتین گفت: بر اساس بند ۵۱ بخش هفتم منشور سازمان ملل و بر اساس توافق نامه های مودتی که با جمهوری های دونتسک و لوهانسک حاصل شده است, تصمیم گرفتم عملیات ویژه نظامی را آغاز کنم.

پوتین گفت: هدف از انجام این عملیات حفاظت از مردمی است که طی هشت سال تحت قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار دارند. ما در تلاش برای غیر نظامی کردن اوکراین هستیم. ما آنهایی را که جنایت های متعدد علیه غیر نظامیان از جمله شهروندان روس مرتکب شده اند, به پای میز محاکمه خواهیم کشاند. ما قصد اشغال خاک اوکراین را نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا