افغانستانجهان

دولت سوئیس گزینه سوم جنسیت را رد کرد

دولت سوئیس از ارائه گزینه جنسیت سوم و جنسیت خنثی به شهروندان خود برای نشان دادن جنسیت آنها در سوابق رسمی خودداری کرده است.

شورای فدرال در پاسخ به دو پیشنهاد از سوی پارلمان سوئیس اعلام کرد که مدل جنسیت مرد/زن هنوز به شدت در جامعه سوئیس پذیرفته شده است و گزینه سوم جنسیت در شرایط امروزی رد شده است.
در بیانیه شورا ارزیابی شده است که «در حال حاضر پیش نیازهای اجتماعی وجود ندارد» برای درج گزینه جنسیت سوم در ثبت احوال جمعیت.
همچنین تاکید شد که گزینه سوم جنسیت مستلزم تغییرات زیادی در قانون اساسی سوئیس و قوانین قابل اجرا در 26 کانتون این کشور است.
این بیانیه به گزارش اخلاق ملی منتشر شده در سال 2020 اشاره دارد؛ این عزم که زمان ایجاد تغییرات در مورد سیستم جنسیتی فرا نرسیده است یادآور شد.
شهروندان سوئیس به عنوان مرد یا زن در ثبت احوال ثبت می شوند.

برنامه های کاربردی در کشورهای دیگر

در حالی که دولت آلمان گزینه جنسیت سوم را در سوابق رسمی تایید کرد، به شهروندان خود اجازه داد تا به عنوان “متفاوت” ثبت شوند.
در تصمیم خود در 15 ژوئیه 2018، دادگاه قانون اساسی اتریش حکم داد که افرادی که به وضوح زن یا مرد نیستند، حق دارند از عبارتی غیر از جنسیت خود در مدارک تولد و هویت خود استفاده کنند که با آنها سازگار باشد.
در رای دادگاه آمده است که از آنجایی که قانون فعلی چنین انعطافی را مجاز می داند، نیازی به تغییر قانون نیست.
بر این اساس، در اتریش، افراد می توانند بدون ذکر دلیل، مدارک تولد و هویت برای جنسیت سوم صادر کنند یا این قسمت را خالی بگذارند.
در حالی که هیچ محدودیت زمانی برای این کار وجود ندارد، افراد می توانند در صورت تمایل، عبارات مرد یا زن را که قبلاً روی شناسنامه خود نوشته اند، بدون ارائه هیچ مدرکی تغییر دهند.

دکمه بازگشت به بالا