افغانستان

مارمولک ها ممکن است 35 میلیون سال زودتر از آنچه تصور می شد قدمت داشته باشند

بر اساس مطالعه ای که در انگلستان انجام شده است، وجود مارمولک ها ممکن است 35 میلیون سال زودتر از آنچه تصور می شد باشد.

به گزارش بی بی سی، در کشفی که توسط دانشگاه بریستول انگلستان انجام شد، بقایای یک خزنده که از دهه 1950 در انبار موزه ملی تاریخ بوده است، با توموگرافی کامپیوتری و نسخه سه بعدی آن مورد بررسی قرار گرفت. متحرک بود

در نتیجه بررسی، مشخص شد که این خزنده ناشناخته ممکن است ارتباط نزدیکی با مارمولک های امروزی داشته باشد و منشأ آن ممکن است 35 میلیون سال زودتر از آنچه تصور می شد باشد.

محقق، دکتر. دیوید وایتساید گفت: “فسیل مورد مطالعه یک خزنده معمولی بود، یکی از بستگان نزدیک تنها تواتارای نیوزلندی بازمانده در گروه Rhynchocephalia که 240 میلیون سال پیش از “Squamates” جدا شد.”

هر چه بیشتر به مطالعه فسیل و شکل سه بعدی آن ادامه دادیم، بیشتر متقاعد شدیم که ارتباط نزدیکتری با مارمولک های امروزی دارد. وایتساید با استفاده از عبارات خود تأکید کرد که این فسیل بسیار خاص است و “شاید مهم ترین کشفی باشد که در سال های اخیر انجام شده است”.

محققان کشف خود را “Cryptovaranoides microlanius” به معنای “قصاب کوچک” با اشاره به دندان های تیز این فسیل نام گذاری کردند.

در حالی که تصور می شود منشأ مارمولک ها به اواخر دوره ژوراسیک میانه (ژوراسیک) باز می گردد، مشخص شده است که این موجودات ممکن است در دوره تریاس پسین (تریاس) (237 تا 201 میلیون سال پیش) زندگی کرده باشند.

گفته می‌شود که فسیل مورد بررسی بر تمامی تخمین‌ها از منشأ مارمولک‌ها و مارها به نام “Squamata” و فرضیات مربوط به سرعت تکامل آنها تأثیر گذاشته است.

دکمه بازگشت به بالا