افغانستانجهان

اعتراف موشکی پنتاگون

پنتاگون برای اولین بار اعتراف کرد که موشک های ضد رادار به اوکراین ارسال کرده است. مقام ارشد پنتاگون که این بیانیه را ایراد کرد، اطلاعاتی در مورد نوع یا تعداد موشک ها ارائه نکرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای اولین بار اعتراف کرد که هواپیماهای اوکراینی در حال ارسال موشک های ضد رادار برای هدف قرار دادن سامانه های راداری روسیه هستند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان ان، کالین کال، معاون وزیر دفاع در امور سیاست دفاعی وزارت دفاع آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که آمریکا «برخی» موشک ها را برای استفاده در اوکراین فرستاده است.

کاهل در مورد اینکه چه نوع موشک ضد رادار ارسال شده، چه تعداد و چه زمانی ارسال شده است توضیحی نداد.

اگرچه در کمک های نظامی قبلی اعلام نشده بود که این موشک ارسال شده است، کال گفت که آنها حمایت زیادی برای اطمینان از قوی ماندن نیروی هوایی اوکراین ارائه کردند.

کال با اشاره به اینکه ایالات متحده قطعات یدکی هواپیماهای جنگی میگ ۲۹ را از دوران شوروی به اوکراین ارسال کرد، خاطرنشان کرد: موشک های ارسالی ممکن است بر رادارها و سامانه های روسیه تأثیر بگذارد.

۱ میلیارد دلار سلاح

کال همچنین از حمایت پنتاگون از بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد. این بالاترین حمایت بسته تسلیحاتی ایالات متحده تا کنون به اوکراین بوده است.

با این بسته، ایالات متحده متعهد شده است که از ماه فوریه در مجموع ۹.۱ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین ارائه کند.

S-400S نیز هدف هستند

یک مقام دفاعی در گفتگو با سی ان ان اظهار داشت که نوع موشک ارسالی موشک ضد تشعشع پر سرعت AGM-88 HARM بود.

گفته می شود که موشک تهاجمی تاکتیکی هوا به سطح که توسط شرکت ریتون تولید شده و تصور می شود بردی بیش از ۳۰ مایل دارد، حتی می تواند برای هدف قرار دادن سامانه های راداری ضد هوایی روسیه مانند اس-۴۰۰ مورد استفاده قرار گیرد.

اگرچه اوکراینی‌ها به طور علنی اعلام نکرده‌اند که موشک‌های HARM را دریافت کرده یا از آنها استفاده کرده‌اند، گزارش‌های میدانی در روزهای اخیر گزارش‌ها حاکی از استفاده از این موشک‌ها است.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا