جهانعکس

افزایش اضطراب کووید-۱۹ در چین: ۴۰ میلیون نفر در قرنطینه هستند

شهر چینگدو، شهر مرکزی استان سیچوان در چین، به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ تعطیل شد. چینگدو به دومین شهر بزرگ استان گوانگدونگ تبدیل شد که این هفته قرنطینه را آغاز کرد، پس از سین جین. این اقدامات بر جمعیتی نزدیک به ۴۰ میلیون نفر در دو شهر بزرگ تأثیر می گذارد.

 

در بیانیه اداره شهر چینگدو در چین آمده است که آزمایش دسته جمعی به مدت ۴ روز انجام می شود، در حالی که از عصر دیروز در این شهر ۲۱ میلیونی منع آمد و شد اجرا شده است.
ضمن اینکه از شهروندان خواسته شده جز برای انجام آزمایشات از منزل خارج نشوند، خاطرنشان شد از هر خانواده یک نفر مجاز به خرید روزانه خواهد بود.
به جز سوپرمارکت‌ها، داروخانه‌ها و شرکت‌های توزیعی که نیازهای ضروری شهر را تامین می‌کنند، همه مشاغل به طور موقت تعطیل شدند و رستوران‌ها از ارائه خدمات خارج از سفارش منع شدند.
با توجه به اقدامات انجام شده، افتتاحیه مدارس که قرار بود از اول شهریور ماه آغاز شود، به مدت نامعلومی به تعویق افتاد.
انتظار می‌رود تعطیلی این شهر، جایی که کارخانه‌های شرکت‌های بین‌المللی مانند شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا، سازنده تراشه‌های آمریکایی اینتل و تولیدکننده محصولات الکترونیکی فاکسکان در آن قرار دارند، بر زنجیره تامین در صنایع حیاتی تأثیر منفی بگذارد.
بسته شدن این شهر که یک مرکز مهم صنعتی و تجاری در جنوب غربی چین است، بزرگترین اقدام قرنطینه از نظر گروه جمعیتی پس از بسته شدن در شانگهای در بهار بود. ۷۶۶ مورد کووید-۱۹ در چینگدو شناسایی شده است. از ۲۵ آگوست
از سوی دیگر، اقدامات قرنطینه ای که از ابتدای هفته در شهر سین جین استان گوانگدونگ آغاز شده بود، به ۷ منطقه از ۱۰ منطقه گسترش یافت و اکثر ادارات و محل کار در این شهر فعالیت خود را متوقف کردند. در اوایل هفته، مجتمع تجاری در منطقه Huachiangbey در شهرستان Futien،
بزرگترین بازار عمده فروشی لوازم الکترونیکی جهان، بسته شد.
شینچین که به عنوان «دره سیلیکونی چین»، مرکز صنعت فناوری شناخته می‌شود، خانه بزرگ‌ترین شرکت‌های این کشور مانند تولیدکننده تجهیزات مخابراتی هواوی، سازنده تراشه‌های SMIC، تولیدکننده خودروهای الکتریکی BYD، تولیدکننده محصولات الکترونیکی فاکسکان و غول اینترنتی Tencent است.
به عنوان بخشی از اقدامات جدید اعلام شده، دولت شهر به Huawei، SMIC و Foxconn دستور داده است تا فعالیت های تولیدی خود را به مدت یک هفته “مدار بسته” انجام دهند و رفت و آمد کارمندان را محدود کنند.
از ۲۸ اوت، ۲۴۷ مورد در این شهر با ۱۷.۵ میلیون نفر، چهارمین شهر بزرگ چین، ثبت شده است. شینچین به دلیل شیوع کووید-۱۹ در ماه مارس به مدت ۱ هفته تعطیل شد.منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

 

دکمه بازگشت به بالا