افغانستان

افزایش تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان؛ سازمان امنیت جمعی نشست برگزار کرد

پس از نشر گزارش‌ها در مورد فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان و نگرانی همسایه‌های شمالی کشور، اعضای سازمان امنیت جمعی در مورد تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان زیر کنترل طالبان گفت‌وگو کرده‌اند.

سازمان امنیت جمعی در اعلامیه‌ای گفته است که اعضای این سازمان در نشست روز پنج‌شنبه، ۷ ثور، در مورد ادامه ناامنی، افزایش تهدیدات «هراس‌افگنی» از افغانستان بر خاک آنان و قاچاق مواد مخدر بحث کرده‌اند.

در اعلامیه این سازمان آمده است: «در مورد وضعیت افغانستان تبادل نظر مفصل صورت گرفت. شرکت‌کننده‌گان به تداوم روندهای نامطلوب در وضعیت امنیتی از جمله رشد تهدیدات تروریستی و مواد مخدر از خاک این کشور اشاره کردند.»

سازمان امنیت جمعی که متشکل از روسیه، تاجیکستان، قزاقستان، قرغیزستان، ارمنستان و بلاروس است، وضعیت اقتصادی و بشری مردم افغانستان را نیز نگران‌کننده خوانده‌ است.

پس از قدرت گرفتن دوباره طالبان در آگست ۲۰۲۱، کشورهای همسایه به‌ویژه تاجیکستان، همواره از تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان زیر سلطه گروه طالبان ابراز نگرانی کرده‌اند.

این در حالی است که کمیته امنیت ملی تاجیکستان اعلام کرده که صبح چهارشنبه، ۶ ثور، نیروهای این کشور دو عضو سازمان‌های تروریستی بین‌المللی که از افغانستان وارد تاجیکستان شده بودند را مورد هدف قرار داده و به قتل رسانده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا