جهان

سازمان جهانی بهداشت: اروپا در کانون اپیدمی آبله میمون است

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که کانون ویروس آبله میمون که حداقل در ۲۸ کشور دیده می شود، همچنان اروپا است.

مدیر اروپایی سازمان بهداشت جهانی (WHO) دکتر. هانس کلوگه اظهار داشت که اروپا همچنان کانون ویروس آبله میمون است که از ماه گذشته در سراسر جهان گسترش یافته است.

کلوگه در کنفرانس مطبوعاتی آخرین وضعیت اپیدمی آبله میمون در اروپا را ارزیابی کرد.

کلوگ با اشاره به اینکه این ویروس در ۲۵ کشور در سراسر قاره گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد از بیش از ۱۶۰۰ مورد تایید شده تاکنون در اروپا بوده و این قاره همچنان کانون این ویروس است.

کلوگ با تأکید بر اینکه شیوع ویروس اکنون شروع به ایجاد خطر کرده است، اطلاعاتی را به اشتراک گذاشت که کمیته اضطراری WHO در ۲۳ ژوئن برای بحث در مورد این موضوع تشکیل جلسه خواهد داد.

کلوگ گفت: «هرچه ویروس بیشتر در گردش باشد، خطر بیشتری ایجاد می‌کند و در کشورهای غیر بومی قوی‌تر خواهد شد.» بیانیه ای داد.

کلوگ با فراخواندن کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت به اتخاذ تدابیر فوری برای کنترل همه‌گیری آبله میمون گفت: “آبله میمون سال‌ها در غرب و مرکز آفریقا بومی بود و دنیا این ویروس را در نظر نمی‌گرفت. اکنون این ویروس در اروپا و سایر قاره‌ها در حال گسترش است. مشکلات منطقه ای چقدر سریع هستند، این واقعیت را به ما نشان می دهد که می تواند جهان را در بر بگیرد.” از عبارت استفاده کرد

در بیانیه روز گذشته WHO اعلام شد که در مجموع بیش از ۱۶۰۰ مورد در کشوری که آبله میمون آندمیک نیست تایید شده است.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا