افغانستان

دست‌کم ده روستا در بغلان مرکزی از وجود طالبان پاکسازی شد

منابع ارتش در شمال‌شرق کشور می‌گویند که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای کماندو، دست‌کم ده روستا در ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان پاکسازی شده است.

عبدالهادی نظری، سخن‌گوی قول اردوی ۲۱۷ پامیر گفت که این عملیات شب گذشته (دوشنبه، ۲۴ جوزا) راه‌اندازی شده که در نتیجه‌ی آن روستاهای میرویس، سرک هفت، سرک هشت و چم‌قلعه به تصرف نیروهای امنیتی درآمده است.

آقای نظری همچنین گفت که شاهراه عمومی از منطقه‌ی فابریکه قند الی دو سرکه‌ی شهر جدید ولسوالی بغلان مرکزی نیز از وجود طالبان پاکسازی شده و نیروهای امنیتی در ساحه حضور دارند.

به‌گفته‌ی او، در جریان این عملیات، سه جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و دو جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

در همین حال، یک منبع امنیتی در بغلان می‌گوید که نیروهای امنیتی در ولسوالی بغلان مرکزی در حال تصفیه و تلاشی خانه‌به‌خانه هستند. به‌گفته‌ی این منبع، قرار است برای تأمین امنیت روستاهای یادشده، نیروهای «قطعه مفرزه» امنیت ملی جابجا شوند.

این درحالی است که نزدیک به یک ماه پیش بخش‌هایی از ولسوالی بغلان مرکزی به‌شمول ساحات تصفیه‌شده به‌دست گروه طالبان سقوط کرده بود.

ولایت بغلان در شمال‌شرق کشور موقعیت دارد. در بخش‌هایی از این ولایت ناامن، جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت «تروریستی» دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا