افغانستانجهان

سازمان ملل برای جلب کمک به افغانستان فردا نشست برگزار می‌کند

قرار است روز دوشنبه (۲۲سنبله) نشستی به درخواست آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد افغانستان در جینوا برگزار شود. هدف این نشست جلب کمک برای افغانستان گفته شده‌است.

آقای گوترش از جامعه بین‌المللی خواسته‌است تا روز دوشنبه ۱۳ سپتامبر، با وی به صورت حضوری و مجازی در جنوا یکجا شوند و همبستگی خود را با مردم افغانستان اعلام و حمایت قابل لمسی را برای رسیدگی به نیازهای بشردوستانه تعهد کنند.

در اعلامیه سازمان ملل که امروز (شنبه، ۲۰ سنبله) منتشر شد، آمده است که کودکان، زنان و مردان افغانستان دهه هاست که با درگیری و محرومیت مواجه اند و تحولات اخیر آسیب پذیری آنها را افزایش داده‌است.

این سازمان گفته که خشک‌سالی شدید و تحولات اخیر باعث افزایش گرسنگی و محدودیت درعرضه پول نقد شده‌است.

سازمان ملل گفته مه افغان‌ها به طورعاجل به غذا، ادویه، خدمات صحی، آب سالم، حفظ الصحه و محافظت نیاز دارند.

موسسات سازمان ملل متحد و شرکای غیردولتی یک درخواست را برای دریافت ۶۰۶ میلیون دالر تا پایان سال جاری جهت فراهم ساختن کمک‌های حیاتی برای ۱۱ میلیون نفر در افغانستان راه اندازی کرده‌اند.

برنامه توسعه ملل متحد روز پنجشنبه هشدار داد که اگر بحران‌های سیاسی و اقتصادی افغانستان برطرف نشود، ممکن است حدود ۹۷ درصد از جمعیت افغانستان زیر خط فقر بروند.

برآورد می‌شود که در آغاز سال میلادی جاری نیمی از جمعیت افغانستان – بیش از ۱۸ میلیون نفر – به کمک نیاز داشته‌اند.

برنامه توسعه ملل متحد می‌گوید که انقباض تولید ناخالص داخلی افغانستان می تواند میزان فقر را ۲۵ درصد افزایش بدهد. نیمی از مردم این کشور در حال حاضر به حمایت‌های بشردوستانه بین المللی نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا