افغانستانجهان

چین هواپیماهای جنگی خود را به رزمایش هوایی که در تایلند برگزار می شود اعزام می کند

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است که جنگنده ها و بمب افکن های این کشور در رزمایش “Falcon Strike” که از فردا در تایلند آغاز می شود، شرکت خواهند کرد. شایان ذکر است که این رزمایش پس از برگزاری مانورهای نظامی چین در اطراف جزیره پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، انجام شد.

گزارش شده است که نیروی هوایی چین هواپیماهای جنگی را برای رزمایش نظامی فالکون استرایک که به صورت مشترک با تایلند برگزار می شود، اعزام خواهد کرد.

خاطرنشان شد: در این رزمایش که در پایگاه نیروی هوایی سلطنتی اودورن در شمال کشور در نزدیکی مرز لائوس برگزار می شود، «آموزش هایی در زمینه پشتیبانی هوایی، حمله به اهداف زمینی، کوچک و بزرگ انجام خواهد شد. اعزام نیرو».

تمرینات چین در اطراف تایلند

رزمایش های انجام شده در منطقه که در آن عناصر هوایی، زمینی و دریایی شرکت داشتند، عملا محاصره ای را در اطراف جزیره ایجاد کرده بود.

ارتش چین پایان رزمایش را در ۱۰ اوت اعلام کرد، اما اعلام کرد که فعالیت گشت زنی نظامی در تنگه تایوان ادامه خواهد داشت.

پلوسی اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود که در ۵ سال گذشته از این جزیره که در تضاد حاکمیتی با چین است، بازدید کرد. پیش از این در سال ۱۹۹۷، نیوت گینگریچ در حین انجام این مأموریت از تایوان بازدید کرده بود.منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا