افغانستانجهان

رینا امیری: طالبان «سرکوب‌گرترین» رژیم جهان را دارند

نمایندهٔ ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر افغانستان زمامداری طالبان را سرکوبگرترین رژیم جهان عنوان کرده گفته که عملکرد این گروه در مقابل مردم افغانستان سبب شده تا تعزیرات جهانی علیه آنان ادامه داشته باشد.

رینا امیری در مصاحبه با بی بی سی گفته است: «تعزیرات و محدودیت‌های که در پیوند به طالبان وضع شده بود به دلیل پالیسی‌های و عملکرد آنان پابرجا باقی مانده است.»

او افزود که طالبان زنان را نادیده گرفته اند و رژیم طالبان «سرکوبگرترین رژیم در جهان» است.

خانم امیری ادعا‌های طالبان را که گویا وضعیت برای برگشت دختران به مکاتب مساعد نیست رد کرده گفت که هیچ مشکل تخنیکی یا لوژستیکی وجود ندارد که مانع رفتن دختران به مکتب شود و طالبان فقط می‌خواهند جلو فرصت‌های کاری و آموزشی زنان و دختران افغان را بگیرند.

این مقام امریکایی اخیراً از حضور در گفتگوها با مقامات طالبان در قطر خودداری کرد و گفت که در وضعیت کنونی حقوق بشر و زنان افغان زیر سلطۀ طالبان، تعامل جامعۀ بین المللی با این گروه نتیجه بخش نیست.

گفتنی است هفته گذشته هیات امریکایی به رهبری تامس وست، نمایندهٔ ویژهٔ ایالات متحده برای افغانستان، و هیات طالبان به رهبری امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجهٔ طالبان، در دوحه، پایتخت قطر، برای دو روز ملاقات کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا