افغانستانجهان

روسیه مدعی دفع دو ضدحمله اوکراین شد

وزارت دفاع روسیه از دفع دو ضدحمله نیروهای اوکراینی بر مواضع نیروهایش خبر داده است.

اسپوتنیک به نقل از الکساندر ساوچوک، مسوول رسانه‌ای گروه مرکز نیروهای روسیه، روز دوشنبه، ۱۷ اپریل، گزارش داده که این دو ضدحمله بر جبهات چرونو – دیبروفسکی و یامپولوفسکی انجام شده است.

ساوچوک گفته است: «در بخش چروونو – دیبروفسکی نیروها و وسایل جاسوسی گروه تهاجمی ۹۵ و لوای تهاجمی هوابرد نیروهای مسلح اوکراین شناسایی شد و نیروی هوایی ارتش روسیه یک حمله راکتی انجام داد که متعاقباً دشمن از نظر نیروی انسانی و تجهیزات متحمل خسارات شد.»

به گفته ساوچوک، در ضدحمله دوم نیز نیروهای اوکراینی با استفاده از وسایط نقلیه زرهی تلاش کردند تا مواضع ازدست‌رفته‌شان را در ساحه یامپولوفسکی پس بگیرند.

او گفته که در واکنش توپخانه‌ای نیروهای روسیه بر نظامیان اوکراینی، این نیروها با متحمل شدن خسارات به مواضع قبلی‌شان برگشته‌اند.

علاوه بر این، نیروهای روسی مدعی شده‌اند که پدافند هوایی این کشور یک هواپیمای بدون سرنشین ارتش اوکراین را نیز منهدم کرده‌ است.

ارتش اوکراین هنوز در مورد ادعاهای مطرح شده از سوی نظامیان روسیه چیزی نگفته است.

وزارت دفاع روسیه در حالی از دفع ضدحمله‌های اوکراین خبر داده که پیش از این رییس گروه واگنر، از نیروهای وفادار به مسکو، خواستار پایان دادن به آنچه که عملیات ویژه از سوی کرملین در اوکراین خوانده می‌شود، شده است.

دکمه بازگشت به بالا