افغانستان

سرکرده طالبان در ننگرهار در پیشاور پاکستان کشته شد

ضیاالحق امرخیل، والی ولایت ننگرهار از کشته شدن مولوی نیک محمد رهبر، یکی از فرماندهان طالبان در این ولایت در شهر پیشاور پاکستان خبر داده است.

آقای امرخیل در صفحه توییترش نیک محمد رهبر را “یکی از فرماندهان اصلی طالبان در ننگرهار” دانسته و نوشته که او بعد ظهر دیروز، دوشنبه (۳۰ حمل/فروردین) در منطقه “حاجی کمپ” شهر پیشاور پاکستان توسط افراد مسلح ناشناس کشته شده است.

او افزوده که دو نفر از همراهان آقای رهبر، از جمله عزیزالله مشهور به مصطفی مسئول شبکه شهری طالبان نیز در این حمله زخمی شده ‌است.

طالبان هنوز در مورد این حادثه توضیحی نداده‌اند اما در صفحات رسانه‌های اجتماعی مربوط به هواداران این گروه، مرگ نیک محمد رهبر تایید و از آن ابراز تأسف شده است.

‘یک رهبر ارشد طالبان در پاکستان کشته شد’
وزارت کشور افغانستان از کشته شدن ‘فرمانده مشهور’ گروه طالبان خبر داد
در این صفحات اجتماعی پیام قدیمی منتسب به آقای رهبر منتشر شده که او در آن از صلح صحبت می‌کند و از او نقل قول شده که “صلح دوست هستیم.”

گفته می‌شود که نیک محمد رهبر ساکن ولسوالی خوگیانی ننگرهار بود و علاوه بر ولسوالی زادگاهش در ولسوالی‌های همسایه شیرزاد و حصارک نیز فعالیت داشته‌است.

آقای رهبر اولین فرمانده گروه طالبان نیست که در ایالت پشتونخواه پاکستان کشته می‌شود.

در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز یک فرمانده گروه طالبان به نام ملا داوود در پیشاور کشته شد که مسئولیت آنرا داعش به عهده گرفت.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان خاستگاه شاخه خراسان گروه موسوم به دولت اسلامی(داعش) در افغانستان محسوب می‌شود و درگذشته نیز این ولایت شاهد درگیری‌های خونین میان گروه طالبان و داعش بوده است

طالبان قبلا گفته بودند که آنان گروه داعش را در ولایت ننگرهار و دیگر مناطق افغانستان شکست داده و اینکه دولت در شکست گروه داعش نقش داشته را قبول ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا