افغانستان

صد و پنجاه کشته در درگیری‌های شبانه روز گذشته افغانستان

در درگیری‌های شبانه روز گذشته در افغانستان صد و پنجاه و یک نفر از جمله یک فرمانده پلیس و دو فرماندار خود خوانده طالبان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری کوکچه، وزارت دفاع افغانستان امروز سه شنبه اعلام کرد: در عملیات‌های شبانه روز گذشته نظامیان افغان در ولایات ننگرهار، زابل، هرات، بادغیس، فاریاب، بلخ، هلمند و بغلان، صد و چهل و سه نفر از اعضای طالبان کشته و شصت و شش نفر از آن‌ها زخمی شدند، همچنین در این عملیات‌ها پنجاه و دو حلقه مین نیز کشف و خنثی شد.Bir araba ve açık hava görseli olabilir

فرماندهی ارتش در شمال افغانستان نیز اعلام کرد: «زین الله» فرماندار خود خوانده طالبان برای شهرستان «المار» فاریاب، «ملااسد الله ترکمن» مسئول کمیسیون نظامی طالبان برای شهرستان «اندخوی» فاریاب و «نورالحق» فرماندار خود خوانده طالبان برای شهرستان «بالامرغاب» بادغیس در حمله هوایی نیرو‌های ارتش به هلاکت رسیدند.

“الغازی” مسئول حملات تروریستی در شاهراه ۶۰۱ نهرسراج کشته شد
Bir kuş ve açık hava görseli olabilir
ساعت ۱۰:۲۵ قبل از ظهر امروز نیروهای هوايی افغان در مربوطات ولسوالی نهرالسراج ولایت هلمند یک محل اخاذی طالبان را مورد هدف قرار دادند.
طی این ضربات محل اخاذی دشمن نابود و ۹ تروریست طالب بشمول مولوی رحمت الله مشهور به “الغازی” مسئول حملات تروریستی و اخاذی طالبان در شاهراه نمبر ۶۰۱ نهرسراج کشته شدند.
“الغازی” مسئول طراحی حملات موتر بم بالای نیروهای امنیتی در مسیر شاهراه ۶۰۱ بوده که طی دو ماه گذشته ۴ حمله موتر بم در مسیر شاهراه نمبر یک و ۶۰۱ مربوط ولسوالی نهرسراج بالای نیروهای دفاعی و‌ امنیتی اجرا نموده بود.
طالبان در این محل با جبر و زور از مسافران و راننده های ملکی اخاذی می نمودند.
عملیات های ما در نقاط مختلف هلمند به شدت‌ جریان دارند.

«عبدالاحد، ولی زاده» سخنگوی پلیس هرات نیز امروز گفت: «فیروز احمد» فرمانده پلیس حوزه «تورغندی» (گمرک مرزی هرات با ترکمنستان) درکمین افراد طالبان دراین استان کشته شد، همچنین دراین درگیری چهار عضو طالبان نیز کشته شدند.

فرماندهی پلیس کابل نیز امروز اعلام کرد: نیروی‌های پلیس یک حلقه مین کار گذاشته شده در ناحیه «کارته سه» شهرکابل را کشف و خنثی و از وقوع یک انفجار خونین تروریستی جلوگیری کردند.

Bir ateş ve açık hava görseli olabilir

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا