جهانعکس

مردم به هشدارهای آنها توجه نکردند: توجه بیش از حد می تواند باعث مرگ فریا شود

مقامات نروژی اعلام کرده‌اند که یک ماهی دریایی که به دلیل غرق کردن قایق‌ها در اسلو مشهور شد، به دلیل توجه بیش از حد مردم در خطر انقراض قرار گرفت و حتی ممکن است به خاطر خودش کشته شود. این حیوان ۶۰۰ کیلوگرمی که فریا نام دارد ماه گذشته به شهرت جهانی دست یافت.

یک ماهی دریایی به نام فریا پس از بالا رفتن از قایق برای آفتاب گرفتن و غرق کردن تعدادی در اسلو، نروژ، به شهرت جهانی دست یافت. با این حال، وزارت شیلات نروژ توضیح داد که مردم بیش از حد به حیوان نزدیک می‌شوند و این امر فریا و همچنین خودشان را در معرض خطر قرار می‌دهد.
در بیانیه این وزارتخانه آمده است که اگر مردم همچنان چنین علاقه شدیدی به فریا داشته باشند، می توانند حیوان را معدوم کنند. این وزارتخانه شکایت کرد که با وجود هشدارهای مکرر، مردم همچنان در نزدیکی ۶۰۰ کیلوگرم ماهی‌های دریایی جمع می‌شوند.
نادیا جداینی، سخنگوی این وزارتخانه گفت که مقامات در هفته گذشته شاهد چندین حادثه بالقوه خطرناک بوده اند، از جمله افرادی که با ماهی دریایی شنا می کردند، نزدیک می شدند تا با فرزندان خود عکس بگیرند و افرادی که چیزهایی را به سمت حیوان پرتاب می کردند.
جداینی گفت: «این واقعیت که والوس در حال تبدیل شدن به مرکز جاذبه است، نیاز به اقدامات احتیاطی بیشتری را افزایش می دهد. بزرگترین ترس ما صدمه دیدن مردم است. وی گفت: در مورد این حوادث به پلیس آگاهی داده شده است.
جدایینی از سوی دیگر با بیان اینکه وضعیت مورد بحث به فریا نیز آسیب رسانده است، افزود: این حیوان به اندازه کافی استراحت نمی کند و دامپزشکی که او را تعقیب می کند معتقد است که حیوان کاملاً استرس دارد. وی گفت: در حال حاضر یک قایق گشتی او را از نزدیک زیر نظر دارد.
جدایینی با بیان اینکه انتقال این حیوان از آبدره یا حتی کشتن آن در دستور کار است، گفت: اکیدا توصیه می کنیم مردم با در نظر گرفتن امنیت و رفاه حیوانات، فاصله خود را از آبدره حفظ کنند و با آن شنا نکنند. ”
از سوی دیگر، فریا که اولین بار در اواسط ژوئیه در پایتخت نروژ ظاهر شد، به نام الهه زیبایی و عشق اسکاندیناوی نامگذاری شده است. والروس ها، گونه های حفاظت شده، معمولا در شمال قطب شمال زندگی می کنند.
ماهی‌های دریایی معمولاً به انسان‌ها حمله نمی‌کنند، اما در سال ۲۰۱۶، یک گردشگر و یک نگهبان باغ‌وحش توسط یک شیر دریایی در پارک حیات وحش در چین کشته شدند.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا