افغانستان

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد و نماینده اتحادیه اروپا ، انفجار روز قبل درغرب کابل را محکوم کردند

گزارش گر خاص حقوق بشر سازمان ملل متحد می گوید: انفجار روز قبل کابل ادامۀ جنایتی است که مسئولیت آن را گروه داعش به عهده گرفته است.

نماینده ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد و نماینده اتحادیه اروپا در تویت های جداگانه انفجار در غرب شهر کابل را محکوم کردند.
ریچارت بنیت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در افغانستان این انفجار را تقبیح کرده و گفته است که این رویداد ادامۀ جنایتی است که مسئولیت آن را گروه داعش به عهده گرفته است.

او با بستگان قربانیان این انفجار ابراز غم‌شریکی کرده و امارت اسلامی را در قبال تامین امنیت شهروندان افغانستان مسئول خوانده است.
همچنان تامس نیکلسن، نمایندۀ ویژه اتحادیۀ اروپا نیز این انفجار را محکوم کرده و با قربانیان آن ابراز غم‌شریکی کرده است.
نیکلسن تاکید کرده است که عاملان این انفجار باید بازداشت و به عدالت کشانیده شوند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته است که مقامات امارت اسلامی باید امنیت عزاداران حسینی را در مساجد و دیگر مراسم مذهبی در این کشور تامین کرده و به تلاش‌های شان در این راستا ادامه دهند.

این در حالی است که شام روز گذشته در اثر انفجار یک ماین که در یک کراچی از سوی دشمنان در منطقه سر کاریز ناحیه سیزدهم شهر کابل جابجا شده بود هشت تن کشته و شماری نیز زخمی شدند که مسئولیت آن را گروه داعش بر عهده گرفت.

گفته می شود نیروه های امنیتی امارت اسلامی تلاش می کنند و تا حال چندین مرکز این گروه را ازبین برده است و به مردم اطمینان می دهد که این گروه را از بین خواهند برد.
بمنبع: خبرگزاری کوکچه

دکمه بازگشت به بالا