جهان

قربانیان کلیسای کنیا که می‌خواستند با تحمل گرسنگی به بهشت بروند به ۷۳ نفر رسید

پولیس کنیا اجساد ۷۳ نفر را که گمان می‌رود مربوط به پیروان یک فرقه مسیحی هستند و معتقد بودند که اگر «گرسنگی بکشند» به دیدار عیسی مسیح نایل خواهند شد و اگر از فرط گرسنگی بمیرند به بهشت خواهند رفت، کشف کرده است.

پولیس کنیا گفته است که بیشتر این اجساد از گورهای دسته جمعی در جنگل شاکاهولا در شرق این کشور پیدا شده‌اند.

شمار قربانیان ممکن است همچنان افزایش پیدا کند.

صلیب سرخ کنیا اعلام کرده است که ۱۱۲ تن که برای مشاوره پزشکی به این یک بیمارستان محلی مراجعه کرده بودند، ناپدید شده‌اند.

پل مکنزی، کشیش این کلیسا را در ۱۴ آپریل پس از آن بازداشت شد که ۳۱ قبر کم عمق مربوط به پیروانش که از فرط گرسنگی جان باخته بودند، کشف شد.

اداره تحقیقات جنایی کنیا اعلام کرده است که تا هنوز ۳۳ نفر را نجات داده است.

جافت کومه، بازرس کل پولیس این کشور، روز دوشنبه در بازدید از محل رویداد، گفت که بیشتر افراد در گورهای دسته جمعی و همچنین هشت نفر زنده اما لاغر پیدا شدند که بعدا جان باختند.

جافت کومه، بازرس کل پولیس کنیا تاکید کرد: «تلاش زیادی برای دستگیری در حال انجام است و هر کس که مقصر شناخته شود برای پاسخگویی به اشتباهی که مرتکب شده است به دادگاه معرفی می‌شود.»

کومه افزود که ۱۴ نفر دیگر از این فرقه مسیحی در بازدشت پولیس به سر می‌برند.

کشیس این کلیسا ۱۵ آپریل در دادگاه حقوقی مالیندی محاکمه شد و قاضی به پولیس ۱۴ روز فرصت داد تا در این زمینه تحقیقات انجام دهند.

رسانه‌های کنیایی گزارش کرده‌اند که مکنزی از خوردن غذا و آب خودداری می‌کند.

از سویی هم، ویلیام روتو، رییس جمهور کنیا توصیه‌های این کشیش را محکوم کرده و آن را در مغایرت با آموزه‌های هر دین معتبر خواند.

ویلیام روتو، رییس جمهور کنیا در این باره گفت: «هراس افگنان از دین برای پیشبرد اعمال شنیع خود استفاده می‌کنند. افرادی مانند آقای مکنزی دقیقا از دین برای انجام همین کار استفاده می‌کنند.»

پیروان «کلیسای بین‌المللی خبر خوش» خود را در چندین شهرک دور افتاده در جنگل شاکاهولا گرسنگی میداده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا