جهان

محدودیت اخذ و تمدید اقامت‌ توریستی در ترکیه

اجرای مصوبه‌ ۲۰۱۹ در مورد محدودیت اخذ و تمدید اقامت توریستی اتباع خارجی در ترکیه که به دلیل شیوع جهانی کرونا متوقف شده بود، اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کوکچه به نقل از «آناتولی»، سال ۲۰۱۹ قانون «اتباع خارجی و حفاظت بین‌المللی» در ارتباط با نحوه اخذ و تمدید اقامت موقت توریستی در ترکیه، به گونه‌ای تغییر یافت که قرار بود این تسهیلات جز برای شهروندان کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه و اقتصادی، اتحادیه اروپا، روسیه و چین از یکم ژانویه ۲۰۲۰ بیش از یک سال تمدید نشود.

دولت ترکیه این محدودیت‌ را بنا به دلیل آغاز شیوع جهانی ویروس کرونا و بسته شدن مرزهای زمینی و هوایی معلق کرد.

اخیرا اسماعیل چاتاکلی، معاون وزیر کشور ترکیه در روزهای گذشته در نشستی با اصحاب رسانه اعلام کرد که در دوره جدید محدودیت‌ها در رابطه با نحوه اخذ اقامت موقت توریستی آغاز خواهد شد.

در این راستا، یکی از منابع آگاه در اداره مهاجرت ترکیه با تایید این خبر اعلام کرد که صدور و تمدید اقامت‌های توریستی محدود شده است.

به گفته منبع، ۹۰ درصد از تقاضا‌های تمدید اقامت توریستی در ترکیه پذیرفته نمی‌شوند.

دراین زمینه، فاتح چایاباتماز، نماینده انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه «موسیاد» با اشاره به آغاز اجرای مصوبه مذکور گفت: «این موضوع به دلیل همه‌گیری کرونا کنار گذاشته شده بود. ولی اخیر با اعلام معاون وزیر کشور این مصوبه دوباره اجرا خواهد شد. اطلاعاتی که ما کسب کردیم نشان می‌دهد که از ۱۰ مورد تقاضا برای تمدید اقامت موقت توریستی ۹ مورد پذیرفته‌ نمی‌شود».

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا