جهان

تولید نفت و گاز روسیه در سال جاری کاهش خواهد یافت

شولگینوف وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که تولید نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ نسبت به سال گذشته به دلیل تحریم های کشورهای غربی کاهش می یابد.

نیکولای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه گفت: به دلیل تحریم ها، تولید نفت روسیه در سال جاری نسبت به سال ۲۰۲۱ ۲ درصد، تولید گاز طبیعی ۷ درصد و تولید زغال سنگ ۶ درصد کاهش می یابد.

شولگینوف در بیانیه‌ای به خبرگزاری روسی تاس، ارزیابی‌هایی درباره بخش انرژی روسیه که کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای بر آن اعمال کرده‌اند، ارائه کرد.

شولگینوف با بیان اینکه روسیه تولید نفت خود را در سال جاری کاهش خواهد داد، گفت: تولید نفت در حال حاضر در حال افزایش است، اما پیش بینی می کنیم تولید تا پایان سال نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش یابد. تولید فرآورده های نفتی پالایشگاه ها نیز با توجه به روند فعلی ۸ درصد کاهش می یابد.

شولگینوف با بیان اینکه تولید گاز طبیعی در کشور نیز کاهش می یابد، گفت: کاهش تولید گاز طبیعی در سطح ۷ درصد خواهد بود، صادرات از طریق خطوط لوله کاهش می یابد و صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) در سطح سال گذشته باقی می ماند. “.

شولگینوف با بیان اینکه تولید زغال سنگ روسیه در سال جاری نسبت به سال ۲۰۲۱ به دلیل تحریم اتحادیه اروپا ۶ درصد کاهش می یابد، گفت: علاقه نشان داده شده به صادرات زغال سنگ ما را خوش بین می کند. چین، هند و خاورمیانه خریدهای خود را افزایش می دهند، بنابراین انتظار کاهش زیادی نداریم. شاید به دلیل مسائل لجستیکی نتوانیم به سطوح سال گذشته برسیم، اما نزدیک خواهیم بود.»

پس از جنگ اوکراین که از ۲۴ فوریه آغاز شد، کشورهای غربی تعدادی تحریم به ویژه علیه بخش انرژی روسیه اعمال کردند.

در حالی که آمریکا و برخی کشورهای اتحادیه اروپا واردات منابع انرژی روسیه را در چارچوب تحریم ها متوقف کرده اند، برخی کشورها واردات این منابع را کاهش می دهند.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا