جهان

شراکت سانسور بین توییتر و اف‌بی‌آی افشا شد

دولت سابق توییتر به درخواست مقامات اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) این پست‌ها را سانسور و حساب‌ها را تعلیق کرده است.

مت طیبی، که به عنوان یک روزنامه نگار آزاد شناخته می شود، در پست های خود در حساب توییتر خود، مکاتبات سانسور بین دولت سابق توییتر و FBI را افشا کرد.

افشای اطلاعات به مدیریت سابق توییتر نشان داد که ارتباطی بین یکی از مقامات ارشد این شرکت و FBI برای سانسور پست‌ها در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی وجود دارد.

گفته شد که این ارتباط بین ژانویه 2020 تا نوامبر 2022 بیش از 150 ایمیل بین یکی از مدیران ارشد شرکت و FBI را پوشش می دهد.

در این پست ها عنوان شده بود که لینک مهم اف بی آی در این شرکت، یوئل راث، یکی از مدیران سابق توییتر است و در بسیاری از ایمیل های نوامبر 2022، FBI لیستی از حساب های کاربری ناقض شرایط خدمات توییتر را تهیه کرده است.

مت طیبی به اشتراک گذاشت که بر کسی پوشیده نیست که دولت ها داده های جمع آوری شده را برای اهداف مختلف، مانند ردیابی جنایتکاران تروریست یا انجام پیش بینی های اقتصادی، تجزیه و تحلیل می کنند.

«اف‌بی‌آی محتوای رسانه‌های اجتماعی را به توییتر ارسال می‌کند»

طیبی با اشاره به افشاگری‌های مربوط به دولت سابق توییتر، گفت: “#فایل‌های توییتر چیز جدیدی را نشان داد. نهادهایی مانند FBI و وزارت امنیت داخلی به طور منظم محتوای رسانه‌های اجتماعی را در توییتر منتشر می‌کنند.”

طیبی خاطرنشان کرد که بیشتر محتوایی که FBI برای تعدیل پرچم گذاری کرده است شامل “اطلاعات نادرست انتخابات”، از جمله جوک های ساخته شده در حساب های کاربری با تعداد کمی از دنبال کنندگان است.

گزارش شده است که حساب های گزارش شده توسط FBI بسته شده است

در این پست ها، در ایمیلی که توسط الویس چان، رئیس شعبه سایبری FBI در سانفرانسیسکو ارسال شده، آمده است که 25 حساب کاربری توسط فرماندهی ملی انتخابات FBI شناسایی شده است که “اطلاعات نادرست در مورد زمان” را به اشتراک گذاشته اند. محل و نحوه انتخابات آتی».

در پاسخ به این ایمیل، کارمند توییتر اعلام کرد که 7 مورد از این حساب ها را بسته، یکی از آنها را موقتاً بسته است و توییت های 9 حساب به دلیل نقض خط مشی اطلاعات نادرست به فرستنده بازگردانده شده است.

روش مخفی و غیر رسمی FBI برای سانسور پست های توییتر نیز فاش شد.

طیبی اظهار داشت: اکثر پست‌های اکانت‌هایی که در مورد آن‌ها اقدام شده، طنز بوده و دارای تعامل کم بوده است.

دکمه بازگشت به بالا