عکس

شیوون زیلیس دن، کارمند ایلان ماسک، مخفیانه صاحب دوقلو می شود

فاش شده است که ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، به طور مخفیانه با شیون زیلیس، مدیر شرکت هوش مصنوعی Neurolink، فرزندان دوقلو دارد. تعداد فرزندانی که به عنوان پدر مدیرعامل ۵۰ ساله تسلا و اسپیس ایکس شناخته می شود به ۹ نفر افزایش یافته است. با این حال، ماسک که اغلب از کاهش نرخ زاد و ولد شکایت می کند و نگران است که این وضعیت باعث فروپاشی تمدن شود، پیش از این گفته بود: «من به سهم خود در این زمینه انجام می دهم».

طبق اسناد جدید دادگاه، ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱ از شیون زیلیس، مدیر ارشد شرکت هوش مصنوعی Neuralink صاحب دو فرزند شد. تعداد فرزندان شناخته شده ماسک به ۹ نفر افزایش یافته است. پنج نفر از آنها متعلق به همسر اول او جاستین ماسک و دو نفر از خواننده کلر بوچر معروف به گریمز هستند.
اسناد دادگاهی که توسط Insider به دست آمده و روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که ماسک و زیلیس دادخواستی را برای تغییر نام نوزادان دوقلو خود به گونه‌ای ارائه کرده‌اند که «نام خانوادگی پدرشان و نام خانوادگی مادرشان به عنوان بخشی از نام میانی‌شان درج شود».
این دادخواست در ایالت تگزاس، محل تولد نوزادان ثبت شد و قاضی آن را تایید کرد. طبق گزارش‌ها، زیلیس در نوامبر ۲۰۲۱، چند هفته قبل از اینکه ماسک و بوچر دومین فرزند خود را از طریق رحم اجاره‌ای به دنیا آورند، به دنیا آمد.
از طرفی زیلیس ۳۶ ساله در کانادا به دنیا آمد. زیلیس قبل از کار در IBM و بعداً در بلومبرگ بتا، یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر، در دانشگاه ییل اقتصاد و فلسفه خوانده است.
این زن جوان به مدت ۵ سال به عنوان مدیر عملیات و پروژه های ویژه در شرکت نورولینک ماسک که هدف آن ایجاد رابط های انسان و ماشین است، کار می کند.
زیلیس همچنین به عنوان یک ستاره در حال ظهور در دنیای هوش مصنوعی شناخته می شود و در فهرست ۳۰ فرد تأثیرگذار زیر ۳۰ سال فوربس قرار گرفته است.
از سوی دیگر، ماسک قبلاً از افزایش نرخ زاد و ولد حمایت کرده و مدعی شده است که اگر مردم فرزندان بیشتری نداشته باشند، “تمدن فرو می پاشد”.
او اخیراً در توییتر درباره کاهش نرخ زاد و ولد در ایالات متحده به اشتراک گذاشته است: «پس، من نقش خودم را انجام می‌دهم».
از سوی دیگر یکی از دختران ماسک اخیرا درخواست تغییر نام خانوادگی و قطع رابطه قانونی با ماسک را داده و گفته است: من هیچ رابطه ای با پدر بیولوژیکی ام نمی خواهم.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا