افغانستان

افغانستان زیر حکومت طالبان شکنجه‌گاه تمام عیار روانی زنان است

کمیسیون حقوق بشر افغانستان می‌گوید، با تسلط طالبان بر افغانستان، این کشور به شکنجه‌گاه تمام عیار روانی، عرصه آپارتاید جنسیتی و ماتم‌سرای بزرگ برای زنان افغانستان تبدیل شده است.

این کمیسیون در بیانیه خود که به مناسبت روز جهانی زن صادر کرده نوشته است، روز زن در سال جاری در حالی تجلیل می‌شود که زنان در این کشور دشوارترین روزهای دوران زندگی خود را سپری می‌کنند.

این کمیسیون تصریح کرده است که در جریان یک ونیم سال گذشته که از تسلط طالبان بر افغانستان می‌گذرد، هیچ خبر خوبی به دختران برای آینده‌ای امیدوارکننده شنیده نشده است.

افزون بر این، گفته شده است که حاکمیت ظالم، هژمونی مردسالارانه و افراطیت مذهبی در حکومت طالبان باعث شده تا زنان افغانستان مجازات تلخی را طی نزدیک به دو سال گذشته تجربه کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده است که رویکردهای رهبر طالبان در برابر زنان زننده و شرم‌آور است و مقاومت زنان معترض در برابر این افراد جاهل و عقب‌مانده ستودنی است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در انتها از سازمان ملل درخواست کرده تا کارشیوه‌ای مستقل، دائمی و معنادار در چارچوب هیاتی متشکل از شخصیت‌های متعهد و با تجربه برای افغانستان در نظر بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا