افغانستان

عامل ترور والی طالبان در بلخ و حمله بر مراکز شیعیان «بازداشت شد»

ریاست عمومی استخبارات گروه طالبان اعلام کرده که عضو مهم گروه تروریستی داعش که در حملات مرگ‌بار ولایات شمال کشور دست داشتند را بازداشت کرده است.

این ریاست در اعلامیه‌ای گفته که نیروهای ویژهٔ ریاست عمومی استخبارات عضو داعش بنام عین‌الدی با نام مستعار محمد فرزند عبدالوکیل را که در حمله بالای محمد داوود مزمل والی پیشین بلخ،مرکز فرهنگی و اجتماعی تبیان در مزارشریف، مسجد سه دوکان شیعیان، موتر فلانکوچ حامل افراد ملکی و یک مدرسۀ دینی در شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان که در ماه قوس سال گذشته صورت گرفته بود دست داشتند را طی عملیات پیچیده بازداشت نمودند.

در اعلامیه آمده که این عضو داعش نقش فعال در ترصدات برای گروه خوارج در ولایت‌های شمال کشور به عهده داشت.

ویدیوی که ریاست استخبارات از اعترافات این عضو داعش نشر کرده، او خودش را باشنده قریه چراغان ولسوالی سیغان ولایت بامیان معرفی می‌کند.

این عضو داعش در اعترافات خود می‌گوید که در چندین حملات از جمله حمله بالای والی طالبان برای ولایت بلخ و مرکز فرهنگی و اجتماعی تبیان دست داشته است.

او می‌گوید که مدتی به مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان در بلخ به بهانه آموزش کمپوتر رفت و آمد داشته است. درحمله بالای مرکز فرهنگی و اجتماعی تبیان سه خبرنگار جان باخته و شمار از خبرنگاران نیز زخمی شدند.

دکمه بازگشت به بالا