افغانستانجهانفن‌آوری

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه همکاری های نظامی

سفیر ایران در پاکستان در دیدار با فرمانده نیروی هوایی این کشور بر ضرورت تقویت همکاری دوجانبه در بخش های نظامی و آموزشی تاکید کرد.

روابط عمومی نیروی هوایی پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «مارشال ظهیر احمد بابر» فرمانده نیروی هوایی این کشور روز چهارشنبه با «سید محمد علی حسینی» سفیر ایران در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرده است.

این بیانیه افزود: طرفین در این دیدار ضمن بررسی موضوعات مورد علاقه و تحولات امنیتی منطقه پیرامون تقویت همکاری های نظامی دو جانبه بویژه در بخش آموزش به رایزنی پرداختند.

«مارشال ظهیر احمد بابر» فرمانده نیروی هوایی پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط نظامی میان دو کشور همسایه گفت: پاکستان برای روابط قوی دیپلماتیک، اقتصادی و دفاعی خود با ایران که مبتنی بر همگرایی در همه موضوعات مهم مربوط به صلح، امنیت و ثبات منطقه ای است اهمیت و ارزش زیادی قائل است.

«سید محمد علی حسینی» سفیر ایران نیز با تمجید از پیشرفت قابل توجه نیروی هوایی پاکستان در امور دفاعی با اتکا به بومی سازی گفت: ایران به بهبود بیشتر روابط نظامی دوجانبه با پاکستان در زمینه های مختلف آموزشی، فناوری های نوظهور و همکاری های متقابل در صنعت هوانوردی متعهد است.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: دیدار رئیس فرمانده نیروی هوایی پاکستان با سفیر جمهوری اسلامی ایران گواهی بر دوستی ریشه‌دار و تعهد دو ملت برای تلاش در جهت ایجاد منطقه‌ای آرام و با ثبات است.

گفتنی است فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۹ حوت ۱۴۰۰ با همتای پاکستانی خود دیدار و درخصوص افزایش همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرد.

دکمه بازگشت به بالا