افغانستانجهان
موضوعات داغ

وزیر امارت اسلامی: افغانستان و پاکستان مرز رسمی ندارند

نورالله نوری، سرپرست وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل امارت اسلامی می‌گوید که افغانستان با پاکستان مرز رسمی ندارد و تنها یک «خط فرضی» میان دو کشور وجود دارد.

وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل حکومت سرپرست به روز شنبه، ۷ دلو، این سخنان نورالله نوری را در یک کلیپ ویدیویی که در جریان بازدید او از مناطق مرزی تورخم بیان کرده در ایکس منتشر کرده است.
سرپرست وزارت امورسرحدات اقوام و قبایل امارت اسلامی گفته است که افغانستان با پاکستان کدام سرحد رسمی ندارد و تنها یک خط فرضی میان دو کشور وجود دارد.
نورالله نوری سرپرست وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل امارت اسلامی
نوری همچنان افزوده که در طول خط فرضی دیورند و در بعضی از گذرگاه‌ها از جمله تورخم و اسپین‌بولدک گاهی مشکلات به‌وجود می‌آید که امارت اسلامی در تلاش است تا آن را حل کند.
پاکستان همین دو هفته پیش نیز گذرگاه‌های مرزی‌ با افغانستان از جمله تورخم را که نه تنها یک گذرگاه مرزی بلکه مسیر ترانزیتی مهم برای افغانستان و منطقه است برای 11 روز مسدود کرد.
این اقدام به هدف وادار کردن راننده‌ها به استفاده از پاسپورت و ویزای معتبر حین رفت و آمد به پاکستان روی دست گرفته شده بود.
پس از بازشدن گذرگاه‌ها نیز مقام‌های اسلام‌آباد یادآوری کردند که رفت آمد بدون ویزا برای رانندگان افغانستان را بگونۀ موقت تا آخر ماه مارچ تمدید کرده است.

 

دکمه بازگشت به بالا